Blesková informácia o ukončení pracovného pomeru Jozefa Kabaňa v celom koncerne BMW sa v médiách objavila ako blesk z jasného neba. Šokujúcemu odhaleniu nepredchádzali žiadne postupné správy, ako to napríklad bolo v prípade Kabaňovho odchodu z pozície šéfdizajnéra automobilky Škoda práve k spomínanému BMW. Písal sa rok 2017 a Jozefovi Kabaňovi vtedy všetci predpovedali veľkolepú mníchovskú kariéru. Ich slová potvrdil aj fakt, že na jar 2019 sa Jozef Kabaň presunul z BMW priamo do Rolls-Royce, kde sa mal postarať o budúce tvary týchto automobilových klenotov.
Končí! Bez komentára
„Hoci bol Jozef Kabaň v spoločnosti Rolls-Royce veľmi krátky čas, ďakujeme mu za jeho prínos pre značku,“ znie oficiálne vyhlásenie generálneho riaditeľa automobilky Rolls-Royce Motor Cars, Torstena Müller-Ötvösa. Koncern BMW vzniknutú situáciu nijak nekomentuje, čo je minimálne zarážajúce a môže to svedčiť o viacerých veciach. Ide o veľkého profesionála, ktorý vie, ako to v automobilovom biznise chodí, preto sa okamžite vynorili špekulácie, kde by mohlo byť jeho ďalšie pôsobisko. O jeho talent medzi automobilkami rozhodne núdza nebude, v nemeckých médiách sa stále častejšie skloňuje meno kórejského koncernu Hyundai-KIA, ktorý momentálne hľadá šéfdizajnéra prémiovej značky Genesis. V tomto momente sú to však len špekulácie, ktoré žiadna zo strán nepotvrdila.
Jozef Kabaň sa preslávil najmä ako človek zodpovedný za exteriér legendárneho Bugatti Veyron.
Zodpovedal za Bugatti Veyron
Do povedomia verejnosti sa talentovaný Jozef Kabaň dostal v momente, keď mal len 26 rokov a už sa dostal do dizajnérskeho tímu zodpovedného za návrhy pripravovaného Bugatti Veyron. A nešlo pritom o žiadnu pozíciu konzultanta, Kabaň bol zodpovedný za celý exteriér auta a jeho transformáciu zo štúdie na sériový model. Neskôr pôsobil v značke Audi a od februára 2008 zastával funkciu šéfdizajnéra automobilky Škoda. Začiatkom roka 2017 odišiel k BMW, kde v týchto dňoch prekvapujúco rýchlo končí.