Mercedes zásadne mení koncernovú politiku, ktorá bola nasmerovaná k čisto elektrickej mobilite. Firma najprv oznámila, bude viac počúvať priania zákazníkov, a preto bude predávať spaľovacie motory aj po roku 2030. A momentálne opäť nechala prehovoriť neviditeľnú ruku trhu...
Mercedesu sa totiž dramaticky prepadli predaje vrcholných modelov AMG C 63 a GLC 63. Klientela tým dala jasne najavo, že v špičkových verziách nechce dvojlitrové štvorvalce s elektromotorom, aj keď majú systémový výkon takmer 700 koní.
Sedan, kombi a SUV sa s plug-in hybridným pohonom predáva výrazne horšie ako minulé generácie 63 AMG poháňané motormi V8. Preto pod kapotu chystaného kupé CLE 63 AMG mieri najnovšie mild-hybridné prevedenie motora M177.
Ide samozrejme o známy štvorlitrový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel, ktorý dnes nájdete napríklad v aktuálnej triede SL, modeloch GT či vo vlajkovej lodi S 63.
Štvorvalec nad šesťvalcom by zákazníkom nedával zmysel
Nové CLE 63 bude v hierarchii nad verziou CLE 53 (kupé i kabriolet), ktorá je poháňaná radovým trojlitrovým šesťvalcom s výkonom 449 koní. Podľa britského týždenníka Autocar súvisí odstavenie dvojlitra s elektromotorom na vedľajšiu koľaj nielen s prepadom predajov, ale tentoraz sa ozvali aj díleri z celého sveta.
Z ich spätnej väzby vcelku logicky vyplýva, že by štvorvalec v CLE 63 postavený nad šesťvalcom v CLE 53 viedol medzi potenciálnymi zákazníkmi ku zmätkom. Jednoducho povedané, nechápali by to, respektíve nedávalo by im to zmysel.
zdroj: Mercedes, Autocar