Spolu je tak účet za kauzu Dieselgate okolo 15 miliárd dolárov. A to sa bavíme len o 2,0 litrových motoroch. Majitelia väčších agregátov 3,0 TDI čakajú stále na riešenie.

V minulosti sa dokonca objavili špekulácie, že koncern začne predávať odkúpené vozidlá v Južnej Amerike. Daný krok by však vrhol na Nemcov ešte horšie svetlo, takže o tom dosť pochybujeme.

Volkswagen to vyjde veľmi draho

Riešenie Dieselgate nezostane len pri odkúpení vozidiel. Spoločnosť musí dať až  2,7 miliardy dolárov na podporu „zelených“ projektov, ktoré zredukujú emisie NOx. Ďalej musí investovať v najbližších 10 rokoch dve miliardy dolárov do zlepšovania infraštruktúry a podpory vozidiel s nulovými emisiami. Automobilka tiež oznámila, že sa dohodla s právnikmi v 44 štátoch USA na vyrovnaní súčasných a budúcich spotrebiteľských požiadaviek v hodnote 603 miliónov dolárov.

Spolu je tak účet za kauzu Dieselgate okolo 15 miliárd dolárov. A to sa bavíme len o 2,0 litrových motoroch. Majitelia väčších agregátov 3,0 TDI čakajú stále na riešenie.

Európania môžu na podobné zaobchádzanie zabudnúť. Kvôli iným zákonom a právnemu systému dostanú majitelia dotknutých áut len predvolanie na zvolávaciu akciu. Niektoré európske spotrebiteľské inštitúcie už oznámili, že budú kvôli nerovnému zaobchádzaniu Volkswagen žalovať.


Zdroj: justice, inautonews, autonews