Sudca Charles Breyer, ktorý o prípade vyrovnania rozhodoval, má plné zuby ďalších nárokov ziskuchtivých klientov.

Niektorým majiteľom áut s motorom 2,0 TDI sa však odškodnenie máli a dúfajú, že z Volkswagenu dostanú viac peňazí. Ich snaha je však zatiaľ márna. Automobilka najskôr dúfala, že dokáže postihnuté motory opraviť, avšak neprišla na prijateľné technické riešenie, ktoré by znížilo emisie na požadovanú úroveň. Motor 2,0 TDI prekračoval povolenú normu NOx až 40-násobne!

Podľa sudcu je odškodnenie adekvátne

Sudca Charles Breyer, ktorý o prípade vyrovnania rozhodoval, má tiež plné zuby ďalších nárokov ziskuchtivých klientov. Pritom upozorňuje, že ďalšie požiadavky by mohli radikálne predĺžiť celý súdny proces, čo nie je žiadúce. Podľa neho je odškodné majiteľov áut s motorom 2,0 TDI adekvátne a férové.


Koncern Volkswagen však v USA pred sebou tlačí ďalší problém. Tým je motor 3,0 TDI, ktorý tiež prekračuje povolené emisie. Automobilka verila tomu, že dokáže nájsť technické riešenie, ktoré zníži emisie. Posledné správy však ukazujú, že ani v tomto prípade to nebude možné. Postihnutých vozidiel je 85 000. Audi údajne už plánuje výkup modelov a odškodnenie klientov. Postoj Volkswagenu a Porsche je zatiaľ neznámy, ale predpokladáme rovnaký postup. Výkup a odškodnenie klientov však bude finančne náročnejšie, keďže ide o typy Audi Q5/Q7/A6/A7/A8, Porsche Cayenne a VW Touareg. Koncern má predstaviť riešenie na súde 3. novembra.


Zdroj: thetruthaboutcars