„Rakúsky system je premyslený, dobre nastavený a určite bude zdokonaľovaný s využitím najmodernejších technológií,“ uvádza Mihálik v rozhove pre MY Trnava. „A ak cestuje niekto po rakúskych diaľniciach, tak sám musí vedieť, že každé euro, ktoré sa vyberie na diaľničných poplatkoch, je investované do infraštruktúry a zdokonoľovania diaľničného systému. Je pre nich nemysliteľné, aby motorista zaplatil za diaľnicu a nemohol by ju plynule využiť,“ doplnil.
Čo sa týka prípadu motorista Ľubora Pavláska, ktorý je nespokojný s tým, že v Rakúsku dostal pokutu, zdá sa, že Mihálik je skôr skeptický.
„Ja by som sa prikláňal skôr k neomylnosti prístrojov,“ pokračuje s tým, že k prípadu slovenského motoristu v Rakúsku nemá zatiaľ všetky informácie. Mihálik však argumentuje, že kamery rozhodujúce o (ne)udelení pokuty za diaľničnú známku majú dnes veľmi vysoké rozlíšenie. Sporné prípady následne Rakúšania vyhodnocujú už priamo ľudskými kapacitami.
Ako sa vyhnúť pokute
„Chápem, že pokuta je nepríjemná, ale ako sa hovorí, za chyby sa platí,“ zdôraznil Mihálik a v rozhovore pre MY Trnava uviedol aj možné situácie, kedy môže byť diaľničná známka považovaná za neplatnú a ktorým sa treba vyvarovať:
„Príčinou nesprávnej identifikácie nálepky môže byť nesprávne nalepená nálepka, použitá nálepka, nepredierovaná nálepka. Viac nálepiek nalepených na čelnom skle. Nálepka, ktorá bola pred nalepením upravená, v snahe, aby sa ľahšie odlepila. A stretli sme sa aj s tým, že motorista vošiel na diaľnicu bez nálepky a kúpil si síce nálepku na čerpacej stanici na diaľnici, ale medzitým ho už naznímala kamera a vyhodnotila ho ako neplatiča.“
Diaľničné nálepky majú rozličné ochránné prvky. Napríklad pri tej rakúskej sa po odlepení objavia nápisy „ungültig“ a „invalid“. Známka je v takom prípade samozrejme neplatná.