Škoda má v pláne do roku 2030 dosiahnuť 50-percentný podiel elektromobilov z hľadiska predajov nových áut. Na úrovni EÚ má pritom automobilka ešte ambicióznejšie plány - podiel má byť 70 percent a teda každé siedme čerstvo predané auto s logom Škoda by tak malo byť elektrické. Ide o pomerne neprekvapivý rozdiel - nielen Slovensko, ale aj stredoeurópsky región celkovo pokrivkáva z hľadiska prechodu na elektromobilitu. Nie je to rozhodne len záležitosť jednej automobilky, ale celého trhu.
Čo sa týka Slovenska, na elektrický pohon už dnes sčasti prechádzajú napríklad fleetové autá vo firmách. Rovnako je ekologický aspekt prevádzky čoraz dôležitejší aj pre úrady štátnej a verejnej správy. To je aj jedným z dôvodov, prečo sa Škoda s modelom Enyaq umiestnila s odstupom na prvom mieste v rebríčku najpredávanejších elektromobilov na Slovensku za tento rok od januára do mája (s počtom 174 registrácií). Druhé miesto obsadila Kia EV6 (48 registrácií). Tretia priečka patrí Hyundai Ioniq 5 (47 registrácií).
Pripravili servisy
"Rozvoj elektromobility začína naberať na obrátkach," uvádza riaditeľ Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog a dodáva, že hoci v absolútnych štatistikách predajnosti stále nejde o závratné čísla, trend nárastu je veľmi dynamický.
Mladoboleslavská automobilka sa spolu s tým chystá na to, že elektrický pohon je budúcnosťou áut na Slovensku. "Pripravujeme slovenskú sieť na to, že ďalším stupňom rozvoja bude elektromobilita. Do ktoréhokoľvek servisu prídete s vaším elektromobilom, v každom si môžete nechať opraviť vaše vozidlo," popisuje Hercog.
Na Slovensku sa nachádza 74 autorizovaných servisov pre autá Škoda. Automobilka sa zamerala na prípravu odborného personálu po expertnej stránke a rovnako tak prebehli investície do vybavenia servisov. "Investovali sme veľmi veľa peňazí do školení," zdôraznil Hercog s dovetkom, že celková investícia na prípravu servisov vrátane adekvátneho vybavenia dosiahla pol milióna eur.