Policajti budú prekročenie rýchlosti do 20 km/h v obci a do 30 km/h mimo obce riešiť napomenutím. Konkrétne vybrané úseky by mali oznámiť deň pred akciou.

Obávam sa, že Rýchlostný maratón bude len výkrik do tmy a na fungovaní polície nič nezmení. No určite oceňujem aspoň snahu získať info o úsekoch, ktoré vodiči či občania naozaj považujú za rizikové. Polícia by ich pri dennom monitoringu ciest mala poznať najlepšie sama, no prečo by za nich domáce úlohy neurobil ľud?

Polícia SR včera oznámila, že dostala viac ako tisíc návrhov, kde rýchlosť merať. Podnety zbierali prvé dva marcové týždne. "Pre pripravovanú akciu Rýchlostný maratón prijala polícia 860 podnetov, v ktorých občania navrhli 1 060 miest na meranie rýchlosti," uviedol Martin Wäldl z Oddelenia komunikácie a prevencie kancelárie prezidenta Policajného zboru.
 

Formulár bol na webe polície

Ľudia mohli na webstránke polície vyplniť a poslať polícii tabuľku s návrhmi na cestné úseky, kde by podľa nich mali merať rýchlosť. Dopravní policajti teraz musia podnety občanov vyhodnotiť. Rýchlostný maratón bude v dňoch 16. a 17. apríla 24 hodín. "Zapojíme maximálny počet hliadok a využijeme všetky meracie zariadenia," avizoval policajný viceprezident Ľubomír Ábel.
 

Aktuálne má polícia k dispozícii 245 radarov. Aby mohli merať na väčšine navrhnutých úsekov, hliadky sa budú presúvať. V malých okresoch približne po dvoch hodinách. Šéf dopravákov Ján Ignaták odhaduje, že pokryjú tisíc miest na všetkých druhoch ciest. Konkrétne vybrané úseky by mali oznámiť deň pred akciou.


Väčšinu hriešnikov polícia len napomenie

Keďže pôjde o preventívnu akciu, policajti budú prekročenie rýchlosti do 20 km/h v obci a do 30 km/h mimo obce riešiť napomenutím. Viceprezident Ábel však pripúšťa, že v prípade nebezpečných úsekov, napríklad pri školách, môžu napriek tomu uložiť pokutu. Akciu Rýchlostný maratón chystajú v rámci združenia TISPOL, ktoré zastrešuje dopravné polície európskych krajín. Naša polícia sa v tomto prípade inšpirovala Belgickom a Nemeckom, kde už takúto akciu absolvovali. Vlani zahynulo na slovenských cestách 259 ľudí, pričom pri smrteľných nehodách má z príčin nedovolená rýchlosť najväčší podiel.