Odpovedalo 160 ľudí
Viem, a asi aj vy viete, že Škoda Auto pri 3. gerenácii Fabie s najvýkonnejšou verziou RS nepočíta. Oficiálne stanovisko automobilky je, že vstupné náklady pre výrobu ostrého modelu sú privysoké a cenovo by nedokázalo byť dosť atraktívne. Osobne toto vysvetlenie považujem za polovicu pravdy. Druhá časť je o tom, že Fabia RS III by sa podobne ako predošlá generácia nedokázala dotknúť duše fanúšíka športovej jazdy. Ak k tomu prirátame neatraktívnu siluetu, len málo zaujímavý dizajn, nevýrazný imidž a možnosť získať skvelý motor len s prevodovkou DSG, samotná nízka cena auto v tejto kategórii nespasí. Všetko to práve predošlú generáciu zabilo, napriek tomu, že to bol cenovo najdostupnejší hothatch v EÚ.
To, že Škoda Fabiu RS III neplánuje však neznamená, že sa nad ňou nemožno ani zamýšľať. Fabia III svoj život začína len teraz a pokiaľ bude vo výrobe asi 5 rokov, času na prehodnotenie rozhodnutia z minulého roka bude ešte dosť. Ak by teda mala existovať, jednen z prvých predpokladov úspechu musí byť atraktívnejší vzhľad. Šikovný fanúšik modelov RS s okrídleným šípom a zároveň zručný grafik z Maďarska známy pod pseudonymom X-TOMI Design v počítači pripravil jeden možný a zdá sa aj celkom pravdepodobný vzhľad. Čo na ňu poviete? Dajte vedieť v ankete nižšie, prípadne v diskusii pod článkom...
Pozrite si naše hodnotenie:
Fabia II RS videotest
a
Fabia II RS ako jazdenka
Odpovedalo 160 ľudí
@JohnyKým s tebou na jednej strane súhasím, ukázalo sa, že minimálne v krajinách V4 má šancu len naftová eReSa (bez ohľadu na typ či fabia či oktavia) tu by naozaj bolo treba vyvíjať brzdy, podvozok, chladenie, bodykit... Nič z toho len tak z police zobrať nemôžu. Ak to má byť dobré, musí sa to naladiť pre dané auto konkrétne. Netvrdím, že by to stálo majland, ale predsa...
@MaroS TopSpeed.skTo hej ze nafta by viac isla v chudobnych regionoch, otazne je ako by chodila mala fabca s vocipovanymi 160kwatmi :-) aj na zapade pouzivaju rozum. Co sa tyka komponentov je to standartny motor, takze chladenie koncernove, brzdy mozu zobrat ake kolvek z police ktore sa im budu pacit, odvinut pruziny a naparovat tlmice tiez noproblemo a keby to neboli kurvy tak by to automaticky montovali na pase so samosvorom 320tkami brzdami a manualnou prevodovkou, ale to by bola silna kava a tlak na koncernovych bratrancov :-)
@JohnyPreco si zabil prave dizel? Kebyze tam strcia 1.8 tsi tak to rovno beriem. Mozem srat ze by som mal o 3 deci vyssiu spotrebu ako traktor. Nechapem stale zmysel dizel ako sportove auto a uz vonkoncom v tejto triede aut. Ked dizel tak v SUV...
@BolgiTiez mi viac šmakuje benzin ako kamna to je pravda. Tie nove tsi maju fakt ze slusnu spotrebu, ale myslim ze ked niekto chodi viac nez svizne ten rozdiel v spotrebe nebude par deci :-) v tom je dizlak dobry, ja na to ale furt hladim z tej žebrač stranky kupujuci jazdenky v tom je problem, mat love na nove auto a u prdele amortizaciu prvych 4rokov tiez by som mal na klobase ci to zere 6 alebo 10.