Nové modely budú poháňané rovnakým motorom ako doteraz, čiže biturbo 4,0 TFSI V8, no s výkonom 445 kW (605 k). Krútiaci moment ostal na pôvodných 700 Nm. Vďaka Performance balíku je k dispozícii overboost, na chvíľu ho dvihne na 750 Nm. Potešujúce je, že červené pole otáčkomera posunuli o 200 ot. Zrýchlenie z nuly na sto si tiež trošku polepšilo. Teraz ho dajú obe autá za 3,7 sekundy oproti predošlým 3,9 sekundám. Ako možno očakávať, aj zrýchlenie z nuly na dvesto o niečo poskočilo. S Performance balíčkom ho obe Audiny dajú výrazne lepšie, za 12,1 sekundy oproti minulým 13,5 sekundám. Najväčšiu zábavu si s nimi budúci majitelia užijú zrejme na nemeckých Autobahnoch. Obe RS-ká môžu jazdiť rýchlosťou až 305 km/h, čo však až taká novinka nie je, keďže tak jazdia aj tie bez Performance balíčku, samozrejme v prípade továrenského odblokovania obmedzovača.
Aby sme pokračovali s vecami, ktoré nie sú nové, mohli by sme spomenúť systém Cylinder On Demand (COD), ktorý v prípade ustálenej jazdy spraví z auta štvorvalec. Čo už. Keby to v aute nebolo, nebolo by asi ani auto samotné, lebo by zrejme nesplnilo limity EU. Čo naopak nové je, je ovládanie režimov jazdy. Netreba nastavovať nič cez MMI, stačí nájsť hmatom tlačidlo na volante. Zaujímavosťou je, že ak si potrpíte na čo najviac gumy na kolesách, mali by ste sa rozhodnúť pre RS6-ku, lebo na 21 palcových diskoch ponúka pneumatiky s rozmermi 285/30, zatiaľ čo RS7-čka 275/30.
Udávaná spotreba mimo mesta je na úrovni 7,4 litra na sto km. Pomáha vypínanie polovice valcov v prípade ustálenej mimomestskej rýchlosti. Šprint z pokoja na 200 km/h je zásadne lepší, až o 1,4 s. Maximálka zostala na 305 km/h.
Čo sa dizajnu týka, veľa vecí sa nezmenilo
Pravdupovediac, nezmenilo sa takmer nič. V ponuke je teraz farba Ascari blue, ktorú môžete vidieť na obrázkoch RS7-čky. V interiéri nájdete rozdiely ešte ťažšie, a to aj keby ste boli majiteľom obyčajnej RS6/RS7. Asi jedinou zmenou je prešívanie kože a decentné podsvietenie farbami korešpondujúcimi so zovňajškom auta.
Aby sme sa trochu vrátili na zem, pripomeňme si ceny. V Nemecku začína RS6 Avant Performance (sedan neexistuje) na čiastke 117 000 eur a RS7 Sportback Performance na ešte krajších 121 700 eur. Na záver ešte video, aby ste mali prestavu, ako naberá rýchlosť klasická RS6-ka bez performance balíčka.