Audi A8 L extended je dlhá 6,36 m a rázvor náprav má hodnotu 4,22 m
Limuzína s modrým lakom Mondscheinblau metallic je dlhá 6,36 m a rázvor náprav má 4,22 m. Tým pádom prekonáva verziu A8L v rázvore a dĺžke o 1,09 metra. Celá karoséria je od predných stĺpikov dozadu prepracovaná. Konštruktéri zmenili aj strechu, v ktorej sa nachádza extrémne veľké sklenené okno s dĺžkou 2,40 metra! Predné aj zadné svetlomety obsahujú malé bočné obrysové svetlá, ktoré pri takto dlhých vozidlách predpisuje zákon.
Audi A8L extended má ľahkú hliníkovú karosériu vyrobenú technológiou Audi Space Frame. Pri zvláštnej verzii konštruktéri predĺžili prahy karosérie a stredový tunel hliníkovými pretláčanými profilmi. V stredovom tuneli tieto profily slúžia aj na vedenie vzduchu. Kabínu posádky od batožinového priestoru oddeľuje dvojitá priečna stena. V streche sú integrované prídavné profily z hliníkových rúrok a priečne výstuhy. Vďaka týmto konštrukčným opatreniam je torzná a ohybová pevnosť karosérie takmer na úrovni sériového modelu A8L.
Žiadna núdza o priestor
Dĺžka auta a rázvoru dávajú najavo, že vo vnútri nebude núdza o priestor. Šesť sedadiel je potiahnutých mäkkou kožou Valcona v odtieni Samtbeigea a všetci pasažieri sedia v smere jazdy. V druhom a treťom rade sú elektricky nastavovateľné samostatné sedadlá, pričom v treťom rade je priebežná stredová konzola, monitor multimediálneho systému pre zadnú časť kabíny (Rear Seat Entertainment) a chladiaci box. Pre každý rad sedadiel je k dispozícii jedna roleta proti slnku.
Pod kapotou sa nachádza benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k) a krútiacim momentom 440 Nm. Veľká A8 zrýchli na stovku za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. Motor spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic a pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Za 19-palcovými diskami kolies s 15-lúčovým dizajnom nájdeme brzdovú sústavu z Audi S8, vďaka ktorej dokáže aj vyše 6 metrov dlhá a 2418 kilogramov ťažká limuzína bezpečne zabrzdiť.
zdroj: tlačová správa