Nové KGM Actyon má dĺžku 4740 mm, šírku 1920 mm, výšku 1680 mm a rázvor 2680 milimetrov. To sú rozmery veľmi podobné novej generácii Škody Kodiaq, s výnimkou vzdialenosti náprav, ktorou mladoboleslavské SUV prekonáva kórejského konkurenta skoro o 11 centimetrov.
V porovnaní s technicky podobným SsangYongom Torres je Actyon dlhší, širší a nižší. Pokiaľ ide o praktickú stránku, novinka ponúka základný objem batožinového priestoru 668 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostanete 1568 litrov.
Medzi prednými kolesami Actyonu sa ukrýva preplňovaný štvorvalec GDi s objemom 1,5 litra, ktorý produkuje maximálny výkon 170 koní a najvyšší krútiaci moment 280 newtonmetrov. Pohonná jednotka je spojená výlučne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá posiela násobenú silu buď na predné alebo všetky štyri kolesá.
Aj keď automobilka zatiaľ elektrickú verziu nespomína, v zásade sa v kuloároch nepochybuje o tom, že auto časom získa tiež elektromotory a batériu zo sesterského modelu Torres EVX.
Inšpirácia Mníchovom
Kým exteriér modelu ako celok vzdialene odkazuje na modely britskej značky Land Rover, interiér je neskrývanou kópiou BMW. Pozrite sa napríklad na grafiku prístrojového panelu, alebo plávajúci stredový tunel i s voličom automatickej prevodovky, ktorý viac ako len pripomína pracovisko vodiča v dvojke Active Tourer.
Ako tieto detaily prijmú zákazníci, samozrejme netušíme. Ak ale KGM nastaví v Európe také dobré ceny ako na domácom trhu, sme presvedčení, že im tá podoba nebude ani v najmenšom prekážať. V Kórei je totiž nový Actyon dostupný od 33,95 do 36,49 milióna wonov, čo je v prepočte približne 22 700 až 24 400 eur.
zdroj: KGM