Ochrana dospelých

Batériami poháňaný veľký hatchback získal slušných 90 percent bodov a v zásade mu môžete po prečítaní hodnotenia Euro NCAP vytknúť len niekoľko menších vecí. V prvom rade to, že po čelnom náraze do deformovateľnej bariéry zaznamenali senzory figuríny na mieste vodiča hraničné hodnoty pri deformácii hrudníka a to isté platí aj pre ľavú nohu. Inak ale komisári v zásade nemali žiadne väčšie výhrady a dokonca uznávajú, že pri zrážke s iným autom bude EV6 „neškodným partnerom“.

Ochrana detí

Celkovo síce Kia dostala v rámci tejto disciplíny o pár percent menej, presnejšie povedané 86 % všetkých bodov, ale zafarbenie figurín imitujúcich posádku vo veku 6 a 10 rokov naznačuje, že v ochrane tých najmenších cestujúcich EV6 exceluje. Teda skoro... Výnimkou je bočný náraz, pri ktorom snímače vyhodnotili namerané zrýchlenie „detskej“ hlavy ako hraničné. Inak ale ostali všetky ďalšie namerané dáta v zelenom poli.

Ochrana chodcov

Ako sme naznačili v úvode, elektrická Kia síce poskytuje výbornú ochranu posádke, s bezpečnosťou chodcov pri prípadnej zrážke je to ale trochu horšie – EV6 preto berie 64 percent bodov. Ako je pre súčasné autá typické, ich predné stĺpiky a často tiež prechod medzi kapotou a čelným sklom sú skrátka príliš tuhé, aby mohli poskytnúť primeranú ochranu pešiakovi, respektíve jeho hlave po náraze na tieto miesta. Kórejské auto má však navyše príliš tuhú aj prednú hranu kapoty, takže reálne hrozí aj riziko poranenia panvy. Ideálne potom nedopadol ani systém autonómneho núdzového brzdenia, pretože technika mala problém zaregistrovať chodca na prechode pri odbočovaní.

Asistenčné systémy

Rozsah dostupnej elektronickej výbavy modelu EV6 a jej fungovanie zabezpečili tomuto elektromobilu 87 percent zo všetkých dostupných bodov. Euro NCAP uvádza, že pri testoch reakcií na iné vozidlá v premávke si Kia viedla dobre a vo väčšine prípadov zabránila nárazom. Zo samotných detailných výsledkov a grafov vlastne nie je veľmi jasné, prečo tento automobil nezískal ešte vyššie hodnotenie. Zdá sa, že o body prišiel za chýbajúcu detekciu obsadenia sedadla vodiča, aj keď systém pripomínajúci povinnosť zapnúť si pás (vizuálne i akusticky) v aute samozrejme nechýba.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP, úvodná fotografia: Jaromír Jágr