V prvom rade, EV6 je prvým autom postaveným na úplne novej elektrickej modulárnej platforme E-GMP a reprezentuje začiatok prechodu smerom k elektrifikácii. Automobilka má totiž smelý plán. Chcú aby do roku 2030 tvorili elektrifikované autá až 40 % ich predajov. V rámci tohto cieľa chce Kia zároveň zvýšiť predaj svojich elektromobilov až na 880-tisíc kusov do roku 2030 a stať sa najlepším predajcom na svete. Treba uznať, že ambície značke Kia rozhodne nechýbajú. 

„Model EV6 je stelesnením novej značky Kia. Je zrodený na to, aby inšpiroval každú vašu cestu – prostredníctvom odvážneho dizajnu, inovatívnych technológií a povznášajúceho elektrického výkonu. Model EV6 zároveň predstavuje začiatok dlhodobého záväzku spoločnosti Kia v oblasti udržateľnej mobility, ktorý urýchľuje prechod nielen k čistej doprave, ale aj k čistým produktom, materiálom a výrobe.“ Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia  

Nový dizajn značky

Kia EV6 hneď na prvý pohľad zaujme svojím dizajnom. Ten stvárňuje nový dizajnový jazyk, ktorý podľa automobilky vytvára rovnováhu medzi kontrastnými silami a riadi sa heslom: „Zjednotenie protikladov.“ Napriek tomu si Kia EV6 zachovala v oblasti prednej masky niektoré črty typické pre značku. Predné svetlá dostali nový moderný vzhľad a obsahujú „sekvenčný“ dynamický svetelný vzor. Bočný profil auta zase predstavuje modernú a aerodynamickú siluetu inšpirovanú crossoverom. Čo sa týka zadnej časti vozidla, tú vraj Kia navrhla tak, aby zaisťovala čo najväčší aerodynamický výkon, pričom nechýba ani strešný spojler. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Moderný interiér

Pri vstupe do interiéru verzie GT okamžite upútajú športové sedačky s krásnym zeleno-žltým prešívaním, ktoré by ste v tomto aute rozhodne nečakali. Ich materiál je zároveň vyrobený z recyklovaných plastov. Ďalšou dominantou interiéru je veľká zakrivená obrazovka (v skutočnosti sú to dve 12-palcové obrazovky) informačno-zábavného systému, ktorá sa vyníma pozdĺž väčšiny prístrojovej dosky. Celkovo dizajn kokpitu pôsobí veľmi moderne a jeho čierne vyhotovenie je obohatené o niekoľko zeleno-žltých prvkov. Dizajnovo je asi jediným mínusom volant, ktorý nepatrí práve k tým krajším. Rázvor kolies EV6 je 2 900 mm a tak Kia sľubuje aj priestrannosť interiéru. Čo sa týka batožinového priestoru, ten ponúka objem 520 litrov (pri sklopených zadných sedadlách 1 300 l). Model EV6 však disponuje aj predným batožinovým priestorom, ktorý ponúka dodatočných 52 litrov (pri verzii s pohonom všetkých kolies len 20 l). 

Kia EV6 sa tiež môže popýšiť viacerými asistenčnými systémami ako asistent sledovania jazdného pruhu a udržiavania vozidla v strede vozovky, asistenčný systém pre jazdu po diaľnici, diaľkový inteligentný parkovací asistent či systém bezpečného vystupovania z vozidla. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Viacero výkonových verzií

Model EV6 bude v ponuke v troch rôznych verziách (klasická, GT-line a GT), pričom prvé dve menované budú k dispozícii buď s pohonom zadných kolies, alebo ako štvorkolky, zatiaľ čo variant GT bude Kia ponúkať výhradne s pohonom všetkých kolies. K dispozícii tak bude viacero výkonových verzii, ktorých parametre si môžete pozrieť v tabuľke nižšie. Ja spomeniem len najvýkonnejšiu verziu GT. Tá je vybavená 77,4 kWh akumulátorom určeným pre dlhý dojazd, avšak automobilka pri verzii GT neudáva jeho hodnotu. Dojazdom sa „popýšila“ len pri verzii 2WD (so 77,4 kWh akumulátorom), ktorý by mal byť okolo 510 km. Môžeme preto predpokladať, že variant s pohonom všetkých kolies prejde na jedno nabitie kratšiu vzdialenosť. Verzia GT teda disponuje dvoma elektromotormi, ktoré dokopy produkujú 430 kW (584 k) a 740 Nm krútiaceho momentu, vďaka čomu sa môže hrdiť skvelým zrýchlením z 0-100 km/h, ktoré je len 3,5 sekundy. Fanúšikovia športovejšej jazdy tiež určite ocenia aj elektronický samosvorný diferenciál. 

Kia EV6 ponúka možnosť nabíjať pri napätí 800 V a 400 V, pričom nevyžaduje ďalšie adaptéry či komponenty. Zároveň by malo byť vozidlo schopné pri použití vysokorýchlostného nabíjania nabiť sa z 10 na 80 % kapacity len za 18 minút. Nabíjací systém je flexibilnejší než v predchádzajúcich generáciách vozidiel BEV vďaka integrovanej riadiacej jednotke nabíjania (ICCU). Jednotka ICCU umožňuje novú funkciu zaťaženia vozidla (V2L), ktorá je schopná vybíjať energiu z akumulátora vozidla. Funkcia V2L dokáže dodať až 3,6 kW energie a je schopná súbežne napájať napríklad televízor s uhlopriečkou 55 palcov a klimatizáciu viac ako 24 hodín. Systém by mal dokonca v prípade potreby dokázať nabiť aj ďalšie elektrické vozidlo.

K dispozícii je aj rekuperácia energie, konkrétne až 6 rôznych úrovní rekuperačného brzdenia. Systém rekuperácie zároveň využíva energeticky účinné tepelné čerpadlo, ktoré odvádza odpadové teplo z chladiacej sústavy vozidla. Podľa automobilky by tak model EV6 mal dosiahnuť 80 % aj pri teplote -7 °C, ktorý by inak zvládlo len pri teplote 25 °C. 

Novinka sa bude vyrábať v Južnej Kórei, pričom do predaja by sa mala dostať v druhej polovici roka 2021. Cenu zatiaľ nepoznáme. 

Zdroj, foto: tlačová správa