GT4 Stinger je návrat do minulosti, keď bolo riadenie auta fyzický zážitok, ktorý nebol skresľovaný elektronickými vynálezmi.
GT4 Stinger je dielom dizajnérskeho tímu z Kia Design Center America (KDCA) sídliaceho v Kalifornii. Z tohto centra vyšiel približne pred rokom aj koncept postavený na báze typu Soul s názvom Track’ster. Šéf KDCA, Tom Kearns, o novinke povedal: „Zážitok z jazdy bola priorita číslo jeden pri návrhu GT4 Stinger. Je to autentické 2+2 miestne športové auto, ktoré vytáča hlavy ako auto na denné použitie a zároveň je doma aj na okruhu.GT4 Stinger je návrat do minulosti, keď bolo riadenie auta fyzický zážitok, ktorý nebol skresľovaný elektronickými vynálezmi.“ Tomu malo dopomôcť aj spojenie s Kinetic Motorsport, čo je firma, ktorá pripravuje Kie do seriálu Pirelli World Challenge. Že ste o tomto šampionáte nikdy nepočuli? Tak vedzte, že ide o okruhové preteky, ktoré sa jazdia na severoamerickom kontinente a Kia v nich minulý rok obsadila, s prepĺňanými Optimami, druhé miesto v pohári konštruktérov.
Práve toto spojenie prinieslo pod kapotu GT4 Stinger 2,0 litrový turbomotor s priamym vstrekovaním benzínu T-GDI, vyladený na výkon 235 kW (319 k). Ten poháňa, pomocou krátkej 6-stupňovej manuálnej prevodovky, zadné kolesá. Keď sme už pri kolesách, 20 palcové hliníkové disky sú zaujímavé nielen uchytením pomocou centrálnej matice, ale aj karbónovým inzertom. Priznám sa, že by som tieto disky rád videl naživo, aby som vedel posúdiť, či ide iba o módny výstrelok, alebo o skutočne funkčnú časť, ktorá zvyšuje pevnosť a redukuje hmotnosť, ako tvrdí automobilka. Každopádne vyzerajú dobre a ukryjú aj enormné 15 palcové brzdové kotúče. Tie sú dvojdielne, vŕtané a hryzú do nich štvorpiestikové strmene. Všetky tieto komponenty nesú značku Brembo.
Dizajn GT4 Stinger sa naozaj vydaril.
Karoséria GT4 Stinger je dlhá 4 310 mm, široká 1 890 mm a vysoká iba 1 250 mm. Rázvor tohto kupé je 2 619 mm. Aj napriek sparťanskej výbave je jeho hmotnosť tesne nad 1 300 kg. Skutočne vydarený dizajn konceptu obsahuje, nielen tradičné prvky, ako napríklad typickú masku, ale aj inovatívne detaily. K nim určite patria dierované A-stĺpiky, ktoré zabezpečujú lepší výhľad a určite aj miernu redukciu hmotnosti. Zaujímavé sú aj svetlá. Tie sú vpredu aj vzadu LED-kové. Predné sú výrazné svojim vertikálnym umiestnením a myslím, že sa s podobným dizajnovým riešením v Kii ešte stretneme. Zadné sú naopak pomerne nenápadné a schované pod tmavým krytom. Na karosérii nájdeme aj zopár karbónových doplnkov odkazujúcich na motoršport, ako napríklad predný spliter, či prahy.
Interiéru dominujú najmä športové sedadlá a malý volant, no zaujmú aj dierované A-stĺpiky, či červené popruhy namiesto madiel dverí.
Interiér je pomerne stroho vybavený. Dominujú mu športové sedadlá, malý volant a veľký tachometer s indikátorom zaradenej rýchlosti. Na športové zameranie ukazujú aj červené popruhy slúžiace na zatváranie dverí, či absencia rádia. Ako povedal Kearns: „Audio systém je ukrytý pod kapotou a reproduktormi sú koncovky výfukov.“
Automobilka zatiaľ tvrdí, že koncept nepôjde do sériovej výroby, no jedným dychom dodáva, že v minulosti už predstavili produkčné autá, ktoré sa výrazne podobali na koncepty, ktoré ich predchádzali. Verme teda, že sa dočkáme atraktívneho súpera pre Toyotu GT86 a jej sestru Subaru BRZ, či Hyundai Genesis Coupe.