Aby sme zbytočne neplytvali vašim časom popisovaním dizajnu a podobných vecí, ktoré si v prípade potreby pozriete aj v galérii, poďme rovno k tomu podstatnému.
Nová Kia je dlhá 5010 mm, široká až 1980 mm, vysoká 1755 mm a má rázvor náprav 3,1 metra. S ohľadom na fakt, že ide o hranatú krabicu, pôsobivý je tiež koeficient aerodynamického odporu. EV9 sa môže pochváliť hodnotou Cd 0,28.
Dostupná bude v šesť alebo sedemmiestnej konfigurácii, pričom sedadlá v druhom rade bude možné otočiť o 180 stupňov.
Pod podlahou platformy E-GMP bude v základnej verzii ukrytý akumulátor s kapacitou 76,1 kWh, čo je ekvivalent zhruba 30 litrov benzínu, jej dojazd ale Kia zatiaľ neuviedla. Väčší paket článkov s kapacitou 99,8 kWh (cca 39 l benzínu), ktorý bude určený pre prevedenie Long Range, by mal mať akčný rádius 541 kilometrov.
Model s dlhším dojazdom bude dostupný s jedným elekromotorom naladeným na 150 kW, teda 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. To mu bude stačiť na zrýchlenie z miesta na stovku za 9,4 sekundy.
Auto so štandardnou baterkou dostane o niečo silnejšiu pohonnú jednotku. Ponúkne 160 kW (218 koní), 350 Nm a akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne o niečo lepšie, za 8,2 sekundy.
Základná štvorkolka s označením AWD bude mať 283 kW (385 koní), systémový krútiaci moment rovných 600 newtonmetrov a umožní vám vystreliť na stovku za 6 sekúnd. Máte pocit, že to mohlo byť ešte lepšie? V takom prípade skočíte cez aplikáciu do digitálneho obchodu, kúpite si „boost“ zvyšujúci silu elektromotorov na 700 Nm, a potom dáte normovaný šprint za 5,3 sekundy.
Vrcholom tohto modelového radu má byť EV9 GT a Kia bude predávať i lepšou výbavu GT-line, ktorá sa bude chcieť trochu ohriať v imidži špičkového variantu, k týmto modelom ale automobilka zverejní detaily o niečo neskôr (odhadujeme to na 585 koní a 740 Nm, ako má EV6 GT).
Nový model podľa očakávania využíva 800-voltovú architektúru, Kia však prekvapivo konkrétny maximálny nabíjací výkon neuvádza. Namiesto neho hovorí, že za 15 minút po pripojení získate dojazd na 239 kilometrov.
Kia zároveň pripomína, že časom má EV9 zákazníkov priblížiť k novej úroveni autonómnej jazdy. Prostredníctvom neskôr „odomknutého“ systému Highway Driving Pilot auto v niektorých častiach sveta (kde to bude legislatívne povolené) zvládne úroveň 3.
zdroj: Kia