Kórejský crossover a hatchback v jednom balení vyrábaný v Žiline má za sebou medzigeneračnú modernizáciu. Kia XCeed sa jej dočkala už po troch rokoch, pričom facelift tradične mení nárazníky, svetlá, dizajn kolies a pár ďalších drobností, z ktorých niektoré rozoznáte na prvý pohľad a iné budete mat problém nájsť aj pri priamom porovnaní s pôvodným modelom.

Aby ste nemuseli hľadať fotky auta z roku 2019, pripomíname, že prepracovaná bola tiež maska chladiča, vpredu i vzadu nájdete nové logá a kompletne iná je tiež vnútorná grafika svetiel.

XCeed bude z linky zbiehať na štandardných 16-palcových kolesách, ale za príplatok si môžete objednať aj osemnástky. Ešte o niečo zaujímavejšia je informácia o modifikáciách na podvozku. Auto by malo mať o niečo mäkšie pružiny, vpredu o sedem percent, vzadu o štyri percentá, čo by mal byť posun k väčšiemu komfortu. Konštruktéri dodávajú, že zároveň zlepšili odozvu v riadení a viac pod kontrolou by mali byť tiež náklony karosérie.

Pokiaľ ide o motory, základom je preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 120 koní. V závislosti na konkrétnom trhu XCeed dostane tiež diesel s objemom 1,6 litra a výkonom 136 koní, ktorý bude na rozdiel od staršej verzie tohto motora vybavený mild-hybridnou technikou.

Ďalším mild-hybridom je benzínová jedna-päťka s turbom a výkonom 160 koní, pričom tento istý agregát bude dostupný i bez štartér-generátora. Ak budete chcieť plnohodnotný hybrid, stačí si objednať XCeed 1.6 GDI PHEV s atmosférickou jedna-šestkou a elektromotorom, pričom auto ponúkne systémový výkon 141 koní, 320 Nm a malú dodatočnú batériu s kapacitou 8,9 kWh (na normovaných 48 až 60 km v elektrickom režime)

Pozoruhodné je, že Kia vracia do Európy i vrcholný benzínový agregát 1.6 T-GDI s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm, ktorý sa vyrábal do marca minulého roka (XCeed s ním a štandardným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom zvládne stovku za 7,5 sekundy). Už to vyzeralo, že ho automobilka vyradila zo zoznamu predávaných motorizácií kvôli pokutám za emisie, v tomto prípade nás ale teší, že sme sa mýlili. Je späť, akurát momentálne netušíme, či bude dostupný len pre najvyššiu výbavu GT-Line alebo aj s lacnejšími výbavovými stupňami.

Zmeny samozrejme čakajte aj v interiéri. XCeed modelového roka 2023, ktorý sa začne na severozápade Slovenska vyrábať ešte počas tohto leta a do predajní sa dostane najneskôr v septembri, dostane najnovšiu verziu systému Kia Connect s podporou Googlu a Applu, konektory USB C vpredu i vzadu a v závislosti na výbave a motorizácii tiež digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou až 12,3 palca, 8 až 10,25-palcový stredový dotykový displej, Bluetooth schopným párovať viac zariadení súčasne alebo tiež čalúnenie perforovanou kožou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Kia