Kórejský crossover a hatchback v jednom balení vyrábaný v Žiline má za sebou medzigeneračnú modernizáciu. Kia XCeed sa jej dočkala už po troch rokoch, pričom facelift tradične mení nárazníky, svetlá, dizajn kolies a pár ďalších drobností, z ktorých niektoré rozoznáte na prvý pohľad a iné budete mat problém nájsť aj pri priamom porovnaní s pôvodným modelom.
Aby ste nemuseli hľadať fotky auta z roku 2019, pripomíname, že prepracovaná bola tiež maska chladiča, vpredu i vzadu nájdete nové logá a kompletne iná je tiež vnútorná grafika svetiel.
XCeed bude z linky zbiehať na štandardných 16-palcových kolesách, ale za príplatok si môžete objednať aj osemnástky. Ešte o niečo zaujímavejšia je informácia o modifikáciách na podvozku. Auto by malo mať o niečo mäkšie pružiny, vpredu o sedem percent, vzadu o štyri percentá, čo by mal byť posun k väčšiemu komfortu. Konštruktéri dodávajú, že zároveň zlepšili odozvu v riadení a viac pod kontrolou by mali byť tiež náklony karosérie.
Pokiaľ ide o motory, základom je preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 120 koní. V závislosti na konkrétnom trhu XCeed dostane tiež diesel s objemom 1,6 litra a výkonom 136 koní, ktorý bude na rozdiel od staršej verzie tohto motora vybavený mild-hybridnou technikou.
Ďalším mild-hybridom je benzínová jedna-päťka s turbom a výkonom 160 koní, pričom tento istý agregát bude dostupný i bez štartér-generátora. Ak budete chcieť plnohodnotný hybrid, stačí si objednať XCeed 1.6 GDI PHEV s atmosférickou jedna-šestkou a elektromotorom, pričom auto ponúkne systémový výkon 141 koní, 320 Nm a malú dodatočnú batériu s kapacitou 8,9 kWh (na normovaných 48 až 60 km v elektrickom režime)
Pozoruhodné je, že Kia vracia do Európy i vrcholný benzínový agregát 1.6 T-GDI s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm, ktorý sa vyrábal do marca minulého roka (XCeed s ním a štandardným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom zvládne stovku za 7,5 sekundy). Už to vyzeralo, že ho automobilka vyradila zo zoznamu predávaných motorizácií kvôli pokutám za emisie, v tomto prípade nás ale teší, že sme sa mýlili. Je späť, akurát momentálne netušíme, či bude dostupný len pre najvyššiu výbavu GT-Line alebo aj s lacnejšími výbavovými stupňami.
Zmeny samozrejme čakajte aj v interiéri. XCeed modelového roka 2023, ktorý sa začne na severozápade Slovenska vyrábať ešte počas tohto leta a do predajní sa dostane najneskôr v septembri, dostane najnovšiu verziu systému Kia Connect s podporou Googlu a Applu, konektory USB C vpredu i vzadu a v závislosti na výbave a motorizácii tiež digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou až 12,3 palca, 8 až 10,25-palcový stredový dotykový displej, Bluetooth schopným párovať viac zariadení súčasne alebo tiež čalúnenie perforovanou kožou.
zdroj: Kia