Auto do každých podmienok?
Terrain Mode (terénny režim) by mal autu poskytnúť lepšiu trakciu, stabilitu a ovládateľnosť na rôznych typoch povrchu. Jeho nastavenie sa mení otočným ovládačom na stredovej konzole. V snežných podmienkach príde k slovu režim Snow, keď auto inak prerozdeľuje hnaciu silu a systém trakčnej kontroly (TCS) jemne pribrzďuje kolesá, čím optimalizuje trakciu. Okrem iného sa zmení aj charakteristika prevodovky, ktorá používa kratšie prevody. Naopak v režime Mud (blato) preraďuje prevodovka o niečo neskôr a auto sa snaží prenášať výkon plynule. Pri návšteve pieskových dún oceníte režím Sand, ktorý posiela čo najvyšší krútiaci moment na kolesá a nechá motor vytočiť do vysokých otáčok, aby auto nestratilo tempo.
“Sorento je teraz schopnejšie, než kedykoľvek predtým. Je dizajnované tak, aby dalo vodičom väčšiu sebaistotu a kontrolu za volantom. Nový typ kombinuje inteligentný pohon 4x4 a silnú samonosnú karosériu s novými terénnymi režimami. Rýchlejšie tak dokáže reagovať na zmenu podmienok a nechá šoféra užívať si progres bez námahy,” povedal o novinke výkonný riaditeľ KIA Motors Europe, Pablo Martinez. Prvý dojem naznačuje, že aj prémiové SUV by sa mali mať na pozore. Sme ale zvedaví na náš redakčný test, pri ktorom nové Sorento neminie ani náš 4x4 test na rolleroch.
Zdroj: carscoops.com
Foto: Michal Lukačovič