Sportage je vďaka výrobe v žilinskej továrni tak trochu aj slovenské auto, ide však o natoľko obľúbený model, že ho Kia okrem iného montuje tiež v USA, Vietname, Bangladéši, Číne či v kórejskej továrni v meste Kwangdžu.

Tým chceme povedať, že Kia nemusí Sportage dovážať do Kórey z Európy, jeho vývoj prebieha v domácom technickom centre a reakcie zákazníkov na zmeny môže automobilka testovať na tamojších motoristoch.

Kým doteraz predávané auto vyzeralo vďaka predným svetlám v tvare bumerangu nezameniteľne, o Kii Sportage po facelifte sa to stopercentne povedať nedá. Spredu je totiž nápadne podobná novým elektrickým SUV EV9 a hlavne EV3, aj keď samozrejme elektromobily nemajú na rozdiel od Sportage klasickú masku chladiča.

Kórejci prepracovali prednú časť tak dôsledne, že vymenili nielen svetlá, nárazník a masku, ale iné sú tiež blatníky. Zozadu máme zatiaľ k dispozícii len pár fotiek, aj z nich je ale zrejmé, že tieto partie zásadnou transformáciou neprešli. Iná je vnútorná štruktúra zadných združených svetiel i nárazník, ale pôvodný dizajn je jasne rozpoznateľný.

Pomerne veľké zemetrasenie má za sebou interiér. Objavuje sa v ňom nový dvojramenný volant, kompletne iný je stredový tunel s otočným voličom prevodovky a vymenené boli tiež dva displeje pred vodičom (2 x 12,3“) i výduchy ventilácie.

Automobilka tiež upozorňuje na nový head-up displej, vylepšené ambientné osvetlenie a zvyknúť si budeme musieť tiež na prídavnú interiérovú kameru bezpečnostných systémov ADAS, ktorá mieri na tvár vodiča.

Pokiaľ ide o motory, v tejto chvíli máme informácie len o technike pre kórejských vodičov. Tí budú mať k dispozícii dvojlitrový agregát na LPG s výkonom 146 koní i prepracovaný benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra s výkonom zvýšeným na 180 koní, ktorý je spárovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Tá by mala byť schopná radiť hladšie ako doteraz používaný sedemstupňový dvojspojkový automat a zostave navyše sekunduje mild-hybridná technika.

Ďalšou možnosťou je plug-in hybrid, opäť s motorom 1.6 turbo (180 koní), ktorému pomáha elektromotor naladený na 65 koní. Kia neprezradila, či bude ďalej predávať klasický hybrid, ale je viac ako pravdepodobné, že v ponuke ostane. Ceny budú známe až v priebehu budúceho roka, keď modernizovaný Sportage vstúpi na európsky trh.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Kia