Nižšia spotreba, výkon navyše

Značka elektrifikovaný pohon nazvala EcoDynamics+. Mild-hybrid „spárujú“ s 0,46 kWh 48V batériou, umiestnenou pod podlahou batožinového priestoru. Pohon využíva štartér-generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), ktorý je remeňom pripojený na kľukový hriadeľ motora. Pri akcelerácii poskytne výkon 10 kW (14 koní).
 

Kia predstavuje módy MHSG. Prvý nazývajú „motor“, kedy MHSG pomáha spaľovaciemu motoru pri práci, znižuje jeho zaťaženie a tým aj emisie a spotrebu. V móde „generator“ zase vyrába energiu pri spomaľovaní so zaradením rýchlostným stupňom a brzdeni, ktorú posiela do 0,46 kWh batérie.

MHSG aj pre benzínové motory

Kia tvrdí, že spolu s SCR katalyzátorom systém MHSG znižuje pri WLTP cykle spotrebu a emisie CO2 o 4 %. Pri starom NEDC je to dokonca 7 %. Výsledkom sú podľa slov značky „čistejšie vznetové motory“. Spolu s prepracovanou riadiacou jednotkou prichádza aj funkcia „Moving Stop and Start“. Dovoľuje automaticky vypnúť spaľovací motor počas brzdenia a následne rýchle štartovanie pomocou MHSG pri opätovnom šliapnutí na plynový pedál. 
 

EcoDynamics+ prispôsobia pre nasadenie nielen v dieselových, ale aj benzínových motoroch. Kompatibilný je s manuálnymi aj automatickými prevodovkami a vhodný pre nasadenie v predokolkách, zadokolkách a tiež 4x4. Kia plánuje do roku 2025 „16 nových modelov s pokročilým pohonom“. Číslo zahŕňa 5 elektromobilov, 5 plug-in hybridov a 5 hybridov. V roku 2020 príde tiež model s palivovými článkami.

Zdroj a foto: Kia, carscoops