Dokonca je pravdepodobné, že to bude už na jesennom autosalóne vo Frankfurte, kde chce Kia predstaviť novú generáciu Optimy. Vzhľadom na rozmery konceptu je jasné, že práve jej dizajn sa bude odvíjať od reakcii na tento koncept. Sportspace tiež jasne hovorí, že nová Optima už nebude v ponuke iba s jednou karosériou. Vráťme sa však ku konceptu. Okrem zaujímavého dizajnu prináša aj jednu záhadu.
Okrem zaujímavého dizajnu prináša záhadu. Automobilka vydala dve, takmer identické, tlačové správy. V európskej má Sportspace pod kapotou 1,7 litrový turbodiesel doplnený elektromotorom. Podľa americkej ho poháňa 2,0 l prepĺňaný benzínový štvorvalec T-GDI.
Automobilka k nemu totiž vydala dve, takmer identické, tlačové správy. Rozdiel je iba v pohonnej jednotke. V tej európskej má sportspace pod kapotou 1,7 litrový, prepĺňaný, vznetový štovrvalec doplnený elektromotorom a podľa americkej tlačovej správy ho zasa poháňa 2,0 litrový, prepĺňaný, zážihový štvorvalec T-GDI. Kde je pravda asi nie je až také podstatné. Táto situácia skôr ukazuje ako blízko má koncept k produkčnej verzii, ktorá musí ponúknuť celú škálu pohonných jednotiek, ak chce automobilka pomýšľať na úspech.
Maska z plexiskla ukrýva štrbiny, ktoré sa otvoria ak motor potrebuje viac vzduchu.
Pri návrhu karosérie konceptu Kia Sportspace sa šéfdizajnér európskeho dizajnového centra KIA, Gregory Guillaume, zameral na dlhý, štíhly profil, s nerozbitými plochami a účelnými líniami. Podľa jeho slov mal podobný koncept v hlave už počas štúdií a preto ho potešilo, keď si vedenie automobilky uvedomilo, že mu kombi práve v tomto segmente chýba. Guillaume sa snažil opticky odľahčiť zadnú časť a vytvoriť niečo medzi kombi a hatchbackom. Práve preto vytvoril, hrubý D-stĺpik. Klasické kombi totiž majú spravidla dlhé tretie okno na boku auta, čím na pohľad prezentujú veľký batožinový priestor. Tu sa práve mohutným D-stĺpikom a sklonom zadného okna podarilo vytvoriť veľmi športový a svalnatý dojem.
Zadná časť navyše aj napriek pomerne dlhému previsu nepôsobí ťažkopádne. Celkom zaujímavá je aj predná časť. Najmä maska z plexiskla, ktorá opticky spája predné LED svetlá. Na prvý pohľad pôsobí jednoliato, no pri bližšom pohľade zistíte, že má akési klapky, ktoré môžu rotovať a v prípade potreby väčšieho množstva vzduchu sa otvoria. Športový charakter podčiarkujú aj karbónové doplnky, ako lišta na boku pod dverami, ktorá iba zvýrazňuje nizky profil, alebo karbónový "difúzor" v zadnom nárazníku. Aby toho nebolo málo, medzi lúčami 20" hliníkových diskov nájdeme vkladané časti z uhlíkových vlákien. Na rozdiel od hybridných diskov, ktoré vyvíja BMW, tu však plnia len estetickú funkciu.
Zadná časť Sportspace, je podľa tvorcov, niečo medzi kombi a hatchbackom.
Interiér má, podľa Guillauma, poskytnúť osobný priestor štyrom pasažierom. Celý kokpit je pritom vyhotovený v čiernej farbe, čo navodzuje pocit luxusu a zvýrazňuje prístrojovú dosku a stredovú konzolu, ktoré sú potiahnuté tkaninou hliníkovej farby. Aby bol náležite presvetlený, má koncept panoramatickú strechu. Luxus a hodnotu interiéru potvrdzujú aj použité materiáli ako koža, uhlíkové vlákna a eloxovaný hliník. Informácie sa k vodičovi, ale aj k zvyšku posádky dostávajú cez tri displeje. Jeden nahradil klasické budíky a okrem rýchlosti a otáčok zobrazuje napríklad navigáciu, či údaje palubného počítača. Navyše naznačuje, že Kia bude v novej Optime nasledovať trend, ktorý si medzičasom osvojil napríklad aj VW Passat B8, alebo Audi TT. Druhý displej, v strede palubnej dosky slúži pre infotainment a vodič si možnosti na ňom volí pomocou ovládača podobného, tomu ktorý používa BMW pre systém i-drive. Tretí displej prekvapivo nahradil vnútorné spätné zrkadlo a zobrazuje situáciu zachytenú kamerou vzadu. Zaujímavosťou je 28 oceľových guľôčok v podlahe batožinového priestoru. Tie majú uľahčiť polohovanie ťažkej batožiny. Aby sa, ale kufre za jazdy nekĺzali, po naštartovaní sa guľôčky zasunú o 3 mm do podlahy!
Polohovanie batožiny uľahčuje 28 vysúvacích oceľových guľôčok.
Už som spomínal, že oficiálne tlačové správy hovoria o dvoch pohonných jednotkách , čo je pre štúdiu minimálne neobvyklé. Podľa európskej tlačovej správy Kiu Sportspace poháňa diesel elektrický systém nazvaný T-hybrid, ktorý automobilka predstavila minulý rok v Paríži, ako koncept, v súčasnej Optime. Ide o vznetový motor 1,7 CRDi prepĺňaný klasickým turbom a elektrickým kompresorom, ktoré mu zabezpečuje vyšší krútiaci moment aj pri nízkych otáčkach. Motor je navyše spárovaný s malým elektromotorom, napájaným zo 48 V oloveno-uhlíkovej batérie. Pri nízkych rýchlostiach a pri jazde ustálenou rýchlosťou dokáže auto so systémom T-Hybrid jazdiť v elektrickom režime. Počas spomaľovania elektromotor, samozrejme, funguje ako generátor a dobíja batérie. Tlačová správa určená pre Ameriku zas hovorí, že koncept Sportspace poháňa benzínový motor 2,0 T-GDI. Ide o rovnaký turbom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním, ktorý poháňal aj nádherný koncept kupé s pohonom zadných kolies, Kia GT4 Stinger. V tomto prípade je však vyladený "iba" na 250 koní. Či už koncept Sportspace poháňa diesel hybrid, alebo benzínový turbomotor, zostáva dúfať, že sa do sériovej podoby dostane v čo najmenej modifikovanom stave.
Zdroj: tlačová správa