Kia sa chváli tým, že auto navrhovali v Európe a mnoho testov prebehlo na slávnom Nürburgringu. Vývoj viedol Albert Biermann, bývalý šéf BMW M, ktorý sa už v minulosti vyjadril, že Kia bude v jazdných vlastnostiach konkurovať BMW.
Kia Stinger má na dĺžku až 4831 mm
Kia označuje Stinger ako sedan, no línia strechy je poriadne natiahnutá a vzhľadom pripomína skôr „štvordverové kupé“. Stinger patrí s dĺžkou 4831 mm a šírkou 1869 mm niekde medzi strednú a vyššiu strednú triedu. Rázvor má hodnotu až 2905 mm. Kia vidí svojich konkurentov ako športovejšie strihnuté autá. Teda BMW 3 Sedan, BMW 4 Gran Coupe, Audi A4 Sedan, A5 Sportback alebo Lexus IS. Kia však sľubuje vďaka väčším rozmerom viac vnútorného priestoru a aj väčší batožinový priestor. Objem zatiaľ nie je známy.
Pri americkej premiére oznámili existenciu dvoch motorizácií. Základom je 2,0 litrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 190 kW (258 koní) a s krútiacim momentom 352 Nm. Najsilnejšou jednotkou je 3,3 litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 272 kW (370 koní) a 494 Nm. Ten nesie označenie GT. V6 je prepĺňaný twin-turbom a stovku zvládne za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť potom nie je obmedzená na 250 km/h a Stinger GT zvládne tempo až 269 km/h. Obe verzie majú 8-stupňovú automatickú prevodovku vlastnej výroby. Manuálnu prevodovku čakať nemusíte. Štandardom je zadný pohon, ale za príplatok je dostupný aj pohon všetkých kolies. V prípade zadného pohonu bude k dispozícii aj mechanický samosvorný diferenciál.
V Európe dostaneme aj naftový štvorvalec. Pravdepodobne pôjde o jednotku s objemom 2,2 litra a výkonom okolo 200 koní. S istotou sa to dozvieme až na marcovom autosalóne v Ženeve.
Kia Stinger GT dostala 3,3 litrový twin-turbo V6 s výkonom 370 koní!
Kia sa chváli tým, že auto navrhovali v Európe a mnoho testov prebehlo na slávnom Nürburgringu. Vývoj viedol Albert Biermann, bývalý šéf BMW M, ktorý sa už v minulosti vyjadril, že Kia bude v jazdných vlastnostiach konkurovať BMW. „Myslím si, že pre značku Kia je Stinger špeciálnou udalosťou. Pretože nikto nečakal také auto, nielen tým, ako vyzerá, ale aj tým, ako jazdí. Je to kompletne iné zviera,“ hovorí Biermann.
Predná náprava je typu MacPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie kolies. Stinger napríklad ponúkne ako prvá Kia adaptívne tlmiče s názvom Dynamic Stability Damping Control. Kia ponúkne spolu päť jazdných módov Personal, Eco, Sport, Comfort a Smart, ktoré zmenia správanie auta. Kia tvrdí, že napriek elektrickému posilňovaču bude mať volant výbornú spätnú väzbu od diania predných kolies.
Interiér vyzerá na prvých záberoch celkom sľubne
Samozrejmosťou bude bohatá bezpečnostná a komfortná výbava. V štandarde bude automatické brzdenie (AEB) s detekciou chodcov, asistent udržania v pruhoch (LKA) alebo infotainment s 7“ dotykovým displejom s haptickou odozvou. Ten dokáže zaznamenať napríklad časy z okruhov, veľkosť preťaženia, ale zobrazuje aj také dôležité veci ako teplotu motorového oleja. Za príplatok nebude chýbať ani audio systém od spoločnosti Harman/Kardon s 15 reproduktormi a výkonom 720 W.
Úplne podrobné informácie zatiaľ chýbajú, ale vyzerá to tak, že sa máme na čo tešiť. No zatiaľ nepoznáme ani len americké ceny. Osobne dúfam, že výrazne podlezú prémiovú konkurenciu.
Zdroj: tlačová správa