„KIA Stinger je skutočné gran turismo. Auto s dušou určené na dlhé vzdialenosti. Nie je iba o sile, dynamike a štýle na úkor luxusu a pohodlia,“ konštatoval hlavný návrhár Gregory Guillaume
Zastúpenie značky v tomto segmente prvýkrát avizovali ešte v roku 2011 konceptom GT. Verejnosti sa to skôr zdalo ako pokus, na ktorý sa nikdy neodhodlajú. Omyl je pravdou. Karoséria s dynamickou siluetou má rozmery 4830 mm x 1870 mm x 1400 mm. Celkovo auto vyzerá dobre. Predné partie sú na tom lepšie ako zadné. Niektoré detaily, ako atrapy v blatníkoch alebo v kapote si mohli odpustiť.
V KIA pri type Stinger stavili na heslo „cesta je cieľ“.
Skúšobné testovanie spoločnosti Kia sa vykonáva po celom svete v rôznych klimatických a záťažových podmienkach. Pri novinke Stinger si preto dávajú maximálne záležať na tom, aby dizajn a určenie auta zodpovedalo aj jeho kvalite, spoľahlivosti a dynamike. Každý jeden testovací kus sa podrobí pred finálnym doladením ostrým jazdám na nemeckom Nurburgringu. Všetky autá prejdú 480 kôl, čo je zhruba 10 000 kilometrov. Podľa prepočtov to je ekvivalent zhruba 100 000 km pri bežnou používaní.
Pod kapotou budú 3 motory. Prvý benzínový nesie interné označenie Lambda II a má objem 3,3 litra. Navyše je dopovaný dvomi turbami. Pre Európu bude naladený na 276 kW, pre Ameriku iba 269 kW. Krútiaci moment 510 Nm je k dispozícii v širokom pásme otáčok od 1300 – 4500 ot/min. Druhý benzínový motor má objem 2 litre, tiež s prepĺňaním a výkonom 193 kW a 353 Nm. Aby zaujali aj Európanov, pod kapotu umiestnili aj dieselový motor pôvodom zo Sorenta. Ten má objem 2,2 litra a nesie označenie CRDi. V Stingeri je naladený na výkon 149 kW a 441 Nm.
Tomuto modelu prajem úspech na trhu. Nebude to mať ľahké, ale presadiť sa môže, ak ho spravia kvalitne. Som zvedavý, aké jazdné vlastnosti a aké potešenie vodičovi prinesie. Čo si o kórejskej novinke v tomto segmente myslíte vy?
Zdroj: CarsCoops