Liptovská D1 mešká, brzdí dostavbu diaľnice Bratislava-Košice
Čo sa v uplynulých rokoch dialo na úseku D1 Hubová - Ivachnová a prečo došlo k výraznému meškaniu? Na časovom sklze stavebného projektu sa podpísali napríklad zosuvy pôdy. „Je to technicky mimoriadne náročný úsek, ale na druhej strane treba povedať, že ľudia sú tu na to, aby takéto technicky náročné úseky zvládali. Je tu aj historický problém s tým, že ten projekt nebol úplne optimálne naprojektovaný,“ priznáva Pavol Kováčik, prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska vo vyjadrení pre RTVS.
Ministerstvo dopravy upokujuje a zdôrazňuje, že platí stanovený, hoci oneskorený termín otvorenia v roku 2025 - zhruba v rovnakom čase má byť odovzdaný do užívania aj tunel Višňové, ktorý je ďalším dôležitým úsekom diaľnice D1. „Stále platí komunikovaný termín, teda rok 2025. Stavba momentálne beží podľa harmonogramu a aktuálne tam pracuje približne 500 ľudí denne,“ uviedol ohľadom úseku Hubová - Ivachnová hovorca rezortu dopravy Martin Petro.
Stavba Liptovskej diaľnice D1 v dĺžke 14,92 kilometra, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Motoristom ušetrí rýchla cesta, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy. Dnes práve týchto 16 minút motoristi stále strácajú.
Zdroj: RTVS / foto: NDS