Pre nadšencov a priaznivcov superšportov je toto správa roka!
Napriek tomu, po 5 rokoch predaja ostáva predať už menej než 30 kusov! Aby to šlo rýchlejšie, chalani z koncernu VW Group pripravili skutočnú chuťovku - Super Sport. Jej úlohou nie je len doklepnúť predaj, v každom smere najextrémnejšieho sériového auta sveta. Ale hlavne novými odmeranými parametrami zavrieť držky všetkým "konkurentom", ktorí od príchodu Veyronu vždy vypichnú jednu z jeho schopností a v nej sa snažia zvíťaziť. Či už je to zrýchlenie, pružnosť, brzdenie, alebo najviac omieľaná maximálka. Všetkým uniká podstatná vec! Veyron ponúka všetky tieto šialené parametre v jednom balení. K tomu každodennú použiteľnosť a spoľahlivosť. Je podstatne jednoduchšie pripraviť auto len na maximálku, alebo dragster na zrýchlenie, keď tvorcovia na nič iné nemusia brať ohľad. Ale takéto rozprávanie by nemalo konca. Je dávno dokázané - lepšie než akékoľvek argumenty sú činy! V Bugatti to vedia. Pripravili preto SUPER VEYRON. Vrchol vrcholov, absolútnu špičku hierarchie automobilového stromu.
Všetkým známy, už legendárny, max. výkon sériového Veyrona 1001 k (736 kW) zo 4 turbami prepĺňaneho W16 s maximálkou 407 km/h poskočil pre verziu Super Sport na 882 kW (1 200 k) a krútiaci moment na 1 500 Nm. Veyron SS je navyše odľahčený, má upravenú aerodynamiku a všetky predpoklady byť nadobro autom, na ktoré už automobilová história nikdy nezabudne. Keď vo Francúzsku vyrobili a otestovali prvý kus Veyronu SS, nabalili auto aj testovacieho pilota Pierra Herniho Raphanela na cestu na najdlhšiu a najrovnejšiu testovaciu umelú trať sveta - Ehra Lessien v Nemecku, obďaleč Wolfsburgu. Hovorí sa, že sami tvorcovia boli zvedaví, čo Veyron SS dokáže. Podľa výpočtov odhadovali, že priemerná max. rýchlosť z dvoch pokusov, ktoré musí auto bez technickej pomoci zvládnuť v oboch smeroch jazdy za menej než hodinu, bude cca 425 km/h.
V prvom pokuse namerali 427,933 km/h. O pár minút neskôr, v opačnom smere dokonca 434,211 km/h! Prítomné autority z oboch platných pokusov stanovili priemer na šialených 431,072 km/h - nový rýchlostný svetový rekord pre sériovo vyrábané autá.
Pierre Henri za volantom Super Sportu šokoval nie len pritomných zástupcov Guinnessovej knihy rekordov, chalanov z TUV a prítomných zástupcov firmy Bugatti a VW, ale aj celý svet. V prvom pokuse sa podarilo zaznamenať rýchlosť 427,933 km/h, o pár minút neskôr v opačnom smere dokonca 434,211 km/h. Prítomné autority z týchto dvoch právoplatných pokusov stanovili priemer a nový svetový rekord pre sériovo vyrábané auto sveta na šialených 431,072 km/h.
Ako sme už písali v inom článku, prvých 5 kusov Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vyrobili v rovnakom oranžovo-karbónovom obleku ako rekordérske auto. A nie len to, všetkých 5 modelov má dokonca navlas rovnakú špecifikáciu a výbavu. S výnimkou jednej veci! Maximálka týchto verzií bude aj v špeciálnom stíhacom móde obmedzená na 415 km/h. Najmä z bezpečnostných dôvodov s ohľadom na možnosti a výdrž pneumatík. Tie, aj keď špeciálne vyrobené pre toto použitie výrobca odporúča nepoužívať vo vyššej rýchlosti než 425 km/h. Keďže bežný majiteľ nemá k dispozícii celý tím mechanikov a špecialistov, ktorí môžu komplexne zhodnotiť stav auta, je lepšie hrať to na bezpečnosť. Napriek tomu, že nová mega mašina má o celých 16 km/h nižšiu maximálku, všetkých 5 kúskov si už našlo svojich štastných majiteľov :)
Pozrite si, ako taký test maximálky vyzerá. Na vlastnej koži ho 2x zažil známy redaktor James May - cpt. Slow, zo svetoznámej britskej relácie TopGear z BBC.
V prvom video je jeho pokus dosiahnuť maximálku štandardného modelu Veyron 16.4
Druhé video, nakrútené o cca 2. roky neskôr, dokumentuje Mayov pokus ísť vo Veyrone Super Sport čo najviac...