532 km/h by bola úplne nová dimenzia
Doteraz rekord Koenigseggu držala Agera RS s priemernou maximálnou rýchlosťou 447 km/h, no podľa všetkého by malo Jesko Absolut túto hranicu prekonať. Nielen prekonať, ale zahanbiť. Zakladateľ tejto značky, Christian von Koenigsegg, sa vyjadril, že podľa počítačových simulácií by malo auto zvládnuť 532 km/h. Počíta sa pritom s koeficientom odporu 0,278. Prítlak generovaný aerodynamikou Jeska Absolut by mal byť menší ako u klasického Jeska. Je to aj vďaka absencii masívneho zadného krídla, ktoré v tomto prípade generovalo neželaný odpor. O pohon sa stará 5,0-litrová V8 twin-turbo s 1600 koňmi. Zohľadnený bol aj prevodový pomer 9-stupňovej automatickej prevodovky (navrhnutá a postavená Koenigseggom), ktorá podľa Koenigsegga dokáže prejsť rýchlostnými stupňami v takmer nulovom čase, z ktoréhokoľvek stupňa na ktorýkoľvek iný. Auto zároveň váži 1320 kg, hlavne vďaka ľahkému karbónovému monokoku.
Samozrejme, že simulácie sú jedna vec, reálna situácia druhá. Ak by sa ale Jesku Absolut naozaj podarilo dosiahnuť 532 km/h, prekonalo by doterajší rekord Bugatti Chiron Super Sport 300+ so 490 km/h a stalo by sa tak najrýchlejším produkčným autom na svete. Na to však treba rovinku dlhú niekoľko kilometrov. Ideálnym miesto je ovál Ehra-Lessien s 8.7 km dlhou rovinou, kde práve Chiron SS 300+ dosiahol svoj rekord. Tento ovál však patrí koncernu Volkswagen a keďže Bugatti patrí pod ich krídla, je asi málo pravdepodobné, že by tam pustili Koenigsegg, aby rekord ich pokoril.
Christian von Koenigsegg tvrdí, že s Jeskom Absolut sa pokúsia dosiahnuť spomínanú maximálku do jedného roka, no je otázne, či sa im podarí nájsť vhodný priestor, kde by mohlo Jesko Absolut naplniť svoj potenciál.
Koenigseggu zároveň patrí obdiv za to, že aj keď bola Ženeva 2020 zrušená, nerobili si z toho ťažkú hlavu a svoje autá napriek tomu priviezli. Namiesto tlačových správ tak svoje novinky predstavili vo veľkom štýle a takmer všetku pozornosť si ukradli pre seba.