Dvanásťvalec je väčší, ťažší, zložitejší a stále sme nenarazili na limity motora V8. Je ľahký a kľúčový pre charakter našich áut.
Prečo automobilka nepoužíva pohon všetkých kolies? Odpoveď by mohla byť pomerne jednoduchá – hmotnosť. Koenigsegg však ide v odpovedi viac do detailov. Súčasné modely značky v podstate nepotrebujú žiadny stredový tunel. Motor aj prevodovka totiž ležia za sedadlami. Keby chceli pohon 4x4, museli by použiť kardanový hriadeľ, ktorý by vyžadoval veľký stredový tunel. Veľký stredový tunel by zaberal v kabíne mnoho priestoru, preto by museli konštruktéri rozšíriť celé auto. Narušili by tak aerodynamiku a pridali by na hmotnosti. To je hlavný dôvod prečo firma ostáva pri zadnom náhone. Christian von Koenigsegg však do budúcnosti pohon 4x4 nevylúčil. O pohon predných kolies by sa však v tomto prípade starali elektromotory. Tie by museli konštruktéri umiestniť do kolies, pretože do malej prednej časti sa elektromotory nezmestia. Súčasné elektromotory sú zatiaľ príliš ťažké a umiestnenie v kolesách znamená veľkú neodpruženú hmotnosť. Švédi tak čakajú na pokrok v oblasti elektromotorov, keď budú dostatočné ľahké pre využitie v kolesách.
Automobily Koenigsegg využívajú výhradne motor V8
Podľa zakladateľa značky však uvažovali aj nad plochým dvanásťvalcom. Zhodou okolností nakoniec skončili pri motore V8 od Fordu. Po dvoch rokoch modifikácii motora sa rozhodli pre stavbu vlastného agregátu. „Priorita nie je byť exkluzívny, ale najlepší, aj keď s počtom vyrobených kusov sme dosť výnimoční. Dvanásťvalec je väčší, ťažší, zložitejší a stále sme nenarazili na limity motora V8. Je ľahký a kľúčový pre charakter našich áut. Má viac výkonu ako čokoľvek iné a dobrý krútiaci moment v nízkych otáčkach,“ hovorí Koenigsegg.
Koenigsegg sa v minulosti odklonil od používania manuálnej prevodovky. Išiel teda podobnou cestou ako väčšina výrobcov superšportov. Na druhej strane, použitie manuálnej prevodovky v budúcnosti nevylučuje. To ale neznamená, že ju niekedy uvidíme... „Ak bude dostatočne veľký záujem, manuál prinesieme,“ hovorí Koenigesgg. „Manuálna prevodovka nie je taká efektívna, nie je taká rýchla, ale na druhej strane vodiča zapája do jazdy,“ dodáva Koenigsegg.
A ako bude vyzerať budúcnosť Koenigseggu? Pravdepodobne uvidíme viac áut typu Regera, teda hybridov. Najväčšou zmenou má byť ale technológia FreeValve - nezávislé ovládanie ventilov. Technológia zbaví spaľovacie motory napr. vačkového hriadeľa. Zároveň zníži hmotnosť, spotrebu a zvýši výkon. Technológia je údajne blízko sériovej produkcii. Sesterská spoločnosť Koenigseggu ju vyvíja už osem rokov a chce ju ponúkať aj ostatným výrobcom.
Zdroj: koenigsegg