Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/
Viac ako 1500 koní a 2000 Nm. Akceleráciu na 300 km/h zvládne Regera za 10,9 sekundy?! Niektoré autá nedokážu dať za ten čas ani stovku :)
Z 0-200 km/h len za 6,6 s
Akcelerácia na stovku 2,8 sekundy však mierne zaostáva za francúzskym konkurentom (Chiron má pohon všetkých kolies). No vo vyšších rýchlostiach je Švéd lepší. Na 200 km/h to zvládne za 6,6 sekundy a na trojstovku za 10,9 sekundy! 400km/h by mala Regera zvládnuť za 20 sekúnd, je to len odhad pretože testovaciu dráhu, kde to ide vyskúšať, vlastní VW Group.
Koenigsegg Direct Drive
Určite si pamätáte na to, že Regera funguje úplne inak ako bežné autá. Nájdeme tu len 1-stupňovú prevodovku pre jazdu vpred. O dostatočnú silu v nízkych otáčkach sa totiž starajú elektromotory. Všetok výkon putuje na zadné kolesá. Koenigsegg tento systém nazýva Direct Drive. Regera využíva vďaka samostatným elektromotorom na kolesách vzadu pokročilý vektoring krútiaceho momentu. 5,0 litrový spaľovací motor V8 má výkon 820 kW (1115 koní) a 1250 Nm. Tri elektromotory ponúkajú výkon 520 kW (707) koní a 900 Nm. Batérie majú kapaciu 9kWh a napätie 620V. Výrobca neudáva presný výkon sústavy a uvádza, že je to viac ako 1500 koní a viac ako 2000 Nm. Suchá hmotnosť vozidla je 1420 kg. Náplne a plná nádrž zdvihne hmotnosť na 1628 kg. Bugatti Chiron váži takmer o 370 kg viac. Zaujímavosťou je, že Regera dokáže prejsť na čisto elektrický pohon až 50 km. To je veľmi slušný výsledok.
Regera však nemá byť len o brutálnom výkone a vysokých rýchlostiach. Pri bežnom jazdení nemá posádku otravovať hučaním a kopaním, aj vďaka aktívnemu uchyteniu motora. Na produkčnej Regere spravili Švédi viac ako 3000 úprav oproti prototypu. Auto je pripravené na spustenie malosériovej výroby.
Zdroj: carscoops