Vplyvom škrtnutia víkendovej zmeny v automobilke Stellantis by o prácu prišlo 730 zamestnancov, píše Denník N. Automobilke sa však podarilo pracovné miesta do veľkej miery udržať.
Svojim kolegom ponúkla možnosť pracovať počas pracovného týždňa namiesto víkendu, prípadne sa mohli podieľať na prestavbe trnavského závodu na elektromobily. Ďalšou z možností bolo pracovné uplatnenie v inom spomedzi závodov Stellantisu v zahraničí.
Neplatí tak, že by sa Stellantis zbavoval zamestnancov. Naopak, už teraz avizuje, že bude potrebovať nových ľudí, keď dokončí prestavbu fabriky pre potreby výroby elektroáut, píše Denník N.
Budú viac vyrábať
360 ľudí sa rozhodlo odísť, no získajú odstupné (počítané podľa odpracovaných rokov), finančnú podporu navyše nad rámec kolektívnej zmluvy a Stellantis sa podľa vlastných slov snaží – v spolupráci s úradom práce – nájsť týmto zamestnancom aj nové pracovné uplatnenie.
V Trnave budú v budúcnosti vyrábať o 50-tisíc automobilov viac ako pred vypuknutím koronakrízy. Prispôsobenie fabriky pre výrobu elektromobilov totiž zvýši jej ročnú produkciu na 400-tisíc áut ročne.
Zdroj: Denník N