Peugeot sa chce s novým typom 508 vrátiť do strednej triedy sedanov a s príchodom SW aj kombi. Napríklad Citroen ju na teraz opustil a typ C5 nahradí kvázi SUV/Crossoverom C5 Aircross. Má ešte šancu na úspech bežný sedan a kombi? Alebo je trh už pripravený len na SUV? Vo firemných flotilách ako autá stredného manažmentu určite áno, otázne je, ako veľký podiel si dokáže PSA vziať...
Peugeot 508 ponúka na výber 4 línie výbavy. Active, Allure, GT Line a najvyššie GT. K dispozícii sú 1,5 a 2,0-litrové vznetové Blue HDi, slabší s 96 kW (130 k) a silnejší s 118 kW (160 k). Slabší je k dispozícii aj s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou (za príplatok 1 900 eur 8-stupňový automat), silnejší je len s automatickou prevodovkou. Základná cena pritom za slabšiu verziu s manuálom začína na 26 990 eur. Pre vyššie verzie je tu ešte 2,0 Blue HDi s 132 kW (180 k). Ten začína s výbavou Allure na sume 35 490 eur.
Zážihový motor je len jeden, 1,6 Puretech. Slabší s 132 kW (180 k) začína na 29 890 eur, silnejší s 165 kW (225 k) a výbavou GT Line na 37 490 eur. Už od druhej línie výbavy Allure máte k dispozícii full LED svetlomety, od GT Line aj AGR predné sedadlá prebraté od Oplu. Nočné videnie je k dispozícii až od Allure za 1 300 eur.
Interiér ponúkne aj novinku v podobe nočného videnia.
Napríklad paket Mesto 3 ponúka parkovací asistent, ktorý ovláda nielen volant, ale aj plyn, brzdu a prevodovku, teda je plne autonómny. Ten stojí k najnižšej výbave 990 eur, k najvyššej 550 eur. Samozrejme, len s automatickou prevodovkou. Treba povedať, že tvarovo vyzerá veľmi veľmi dobre a rozvíri vody sedanov a kombi v strednej triede. Cena je nastavená o niečo viac, ako taký Passat (cca o 1 000 eur v základe), ale novinka môže veľmi rýchlo klesnúť s cenou dole. A čo vy? Dali by ste šancu novinke od Peugeotu za uvádzacie ceny?
Zdroj foto: Peugeot
Najlacnejší diesel začína na 26 990 eur.