Špecializovaná spoločnosť ABT Sportsline sa aj napriek všeobecne nepriaznivej situácii na trhu o odliv svojich zákazníkov určite báť nemusí. Stále totiž dokáže prekvapiť, a to nielen profesionálnou úrovňou svojich úprav, ale aj výkonmi, ktoré vyrážajú dych. Najmä technikom, ktorí vidia veci v širších súvislostiach a vedia, že ABT musí dať na svoje produkty pri daných výkonoch aj záruky a zákazníkom istotu, že ich auto po dvoch zrýchleniach nenechá v oblaku dymu na kraji cesty. O to fascinujúcejšie vyznievajú výkonové parametre posledného diela z dielní spoločnosti ABT, ktorým je extrémne kombi ABT RS6-R zvládajúce disciplínu 0-100 km/h za 3,2 s!
V detailoch je krása, v tomto prípade však aj účel.
Len pre 125 vyvolených
Špeciálna edícia modelu ABT RS6-R vychádza zo sériového kombi Audi RS6 Avant, konštruktéri ABT ho však patrične upravili a posielajú do sveta „rodinné“ auto, z ktorého nepostavia viac ako 125 kusov. Jadrom úprav je úprava výkonu nazvaná ABT Power R, ktorá dostala z prepĺňaného benzínového motora 4.0 TFSI V8 až 544 kW (740 k) a 920 Nm. V porovnaní so sériovým Audi RS6 to predstavuje nárast o 103 kW (140 k) a 120 Nm, pričom si ABT pomáha aj upraveným prepĺňaním, odolnejšími materiálmi kľukového mechanizmu, podstatne výkonnejším chladením vody aj oleja a výfukovým systémom z nehrdzavejúcej ocele so štvoricou karbónových koncoviek.
ABT RS6-R sa však výrazne odlišuje aj po vizuálnej stránke. Podstatným spôsobom sa zmenila aerodynamika auta, pribudlo niekoľko karbónových funkčných „krídiel“, celé auto sa znížilo bližšie k zemi, dostalo nové pružiny, tlmiče, úchyty pomocných rámov do skeletu a za 22-palcovými diskami ABT HR Aero našli svoje miesto výkonnejšie brzdy. Samozrejmosťou je aj individuálny program úpravy kabíny, v rámci ktorého má budúci majiteľ možnosť vybaviť interiér svojho kombi karbónovými doplnkami, vrátane karbónovej palubnej dosky, či krytov sedadiel z rovnakého materiálu. ABT Sportsline si všetky úpravy cení na 72 000 eur. Ak si k tomu pripočítate cenu štandardného Audi RS6 Avant (na Slovensku od 114 240 eur), vyjde vám z toho nielen pekelne rýchly, ale aj hriešne drahý rodinný superšport.
Šialené kombi vznikne len v počte 125 exemplárov.
Od kočiarov až po dnešné šialenosti
Spoločnosť ABT Sportsline nie je v odbore profesionálnych úprav áut žiadnym nováčikom. Jej korene siahajú až do roku 1896, kedy istý pán menom Johann Abt upravil prvý koč tak, aby sa dal v zime ťahať ako sane. Tu začína príbeh spoločnosti, z ktorej vznikol v roku 1967 ABT Tuning. O jedenásť rokov neskôr ABT upravil svoj prvý VW Golf a od roku 1980 sa zaoberá ladením vstrekovacích systémov motorov. V roku 1991 vzniklo reprezentatívne sídlo spoločnosti na súčasnej adrese „Johann-Abt-Street“ a o 15 neskôr tu pribudlo aj vlastné múzeum a centrum motoršportových aktivít. Dnes má ABT Sportsline na svedomí tie najšialenejšie úpravy sériových športových modelov rôznych značiek.