Špecializovaná spoločnosť ABT Sportsline sa aj napriek všeobecne nepriaznivej situácii na trhu o odliv svojich zákazníkov určite báť nemusí. Stále totiž dokáže prekvapiť, a to nielen profesionálnou úrovňou svojich úprav, ale aj výkonmi, ktoré vyrážajú dych. Najmä technikom, ktorí vidia veci v širších súvislostiach a vedia, že ABT musí dať na svoje produkty pri daných výkonoch aj záruky a zákazníkom istotu, že ich auto po dvoch zrýchleniach nenechá v oblaku dymu na kraji cesty. O to fascinujúcejšie vyznievajú výkonové parametre posledného diela z dielní spoločnosti ABT, ktorým je extrémne kombi ABT RS6-R zvládajúce disciplínu 0-100 km/h za 3,2 s!

V detailoch je krása, v tomto prípade však aj účel.

Len pre 125 vyvolených

Špeciálna edícia modelu ABT RS6-R vychádza zo sériového kombi Audi RS6 Avant, konštruktéri ABT ho však patrične upravili a posielajú do sveta „rodinné“ auto, z ktorého nepostavia viac ako 125 kusov. Jadrom úprav je úprava výkonu nazvaná ABT Power R, ktorá dostala z prepĺňaného benzínového motora 4.0 TFSI V8 až 544 kW (740 k) a 920 Nm. V porovnaní so sériovým Audi RS6 to predstavuje nárast o 103 kW (140 k) a 120 Nm, pričom si ABT pomáha aj upraveným prepĺňaním, odolnejšími materiálmi kľukového mechanizmu, podstatne výkonnejším chladením vody aj oleja a výfukovým systémom z nehrdzavejúcej ocele so štvoricou karbónových koncoviek.

ABT RS6-R sa však výrazne odlišuje aj po vizuálnej stránke. Podstatným spôsobom sa zmenila aerodynamika auta, pribudlo niekoľko karbónových funkčných „krídiel“, celé auto sa znížilo bližšie k zemi, dostalo nové pružiny, tlmiče, úchyty pomocných rámov do skeletu a za 22-palcovými diskami ABT HR Aero našli svoje miesto výkonnejšie brzdy. Samozrejmosťou je aj individuálny program úpravy kabíny, v rámci ktorého má budúci majiteľ možnosť vybaviť interiér svojho kombi karbónovými doplnkami, vrátane karbónovej palubnej dosky, či krytov sedadiel z rovnakého materiálu. ABT Sportsline si všetky úpravy cení na 72 000 eur. Ak si k tomu pripočítate cenu štandardného Audi RS6 Avant (na Slovensku od 114 240 eur), vyjde vám z toho nielen pekelne rýchly, ale aj hriešne drahý rodinný superšport.

Šialené kombi vznikne len v počte 125 exemplárov.

Od kočiarov až po dnešné šialenosti

Spoločnosť ABT Sportsline nie je v odbore profesionálnych úprav áut žiadnym nováčikom. Jej korene siahajú až do roku 1896, kedy istý pán menom Johann Abt upravil prvý koč tak, aby sa dal v zime ťahať ako sane. Tu začína príbeh spoločnosti, z ktorej vznikol v roku 1967 ABT Tuning. O jedenásť rokov neskôr ABT upravil svoj prvý VW Golf a od roku 1980 sa zaoberá ladením vstrekovacích systémov motorov. V roku 1991 vzniklo reprezentatívne sídlo spoločnosti na súčasnej adrese „Johann-Abt-Street“ a o 15 neskôr tu pribudlo aj vlastné múzeum a centrum motoršportových aktivít. Dnes má ABT Sportsline na svedomí tie najšialenejšie úpravy sériových športových modelov rôznych značiek.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov