Kompaktné proporcie so športovým dizajnom – tak sa prezentuje nové Audi A3 Sportback. Nesmie chýbať výrazná jednodielna maska chladiča Singleframe, veľké otvory na vstup vzduchu v nárazníku symbolizujú dynamický charakter. Bočná hrana karosérie prebieha v jednom ťahu od svetlometov po zadné svetlá. Plocha pod ňou je vyklenutá dovnútra – čo je nový motív v dizajne Audi, ktorý silnejšie zvýrazňuje blatníky. Ďalšou inováciou sú digitálne denné svetlá v svetlometoch Matrix LED. Tvorí ich pole pixelov s trikrát piatimi segmentmi LED, ktoré vytvárajú špeciálnu svetelnú grafiku a robia A3 okamžite rozoznateľné na prvý pohľad. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér chráni posádku aj životné prostredie

Športový aj elegantný dizajn je prítomný aj v interiéri s novou voliacou pákou, dekoračnými obkladmi z hliníka a karbónu, markantnými vnútornými kľučkami dverí a prístrojovým panelom so vzhľadom Black Panel. Po prvý raz sú použité poťahy sedadiel z recyklovaných PET fliaš, dekorované štýlovým kontrastným prešívaním. O nápade použiť na sedadlá recyklovaný materiál z plastových fliaš sme písali nedávno. 

Kokpit Audi A3 Sportback využíva známe prvky z modelov Audi vyššej strednej a luxusnej triedy a je sériovo vybavený dotykovým displejom s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) v strede prístrojového panelu. Displej rozoznáva rukou písané písmená a poskytuje akustickú spätnú väzbu. Jednotlivé zobrazené funkcie sa dajú ovládať aj hlasom. Združený prístroj, ktorý môže vodič prepínať pomocou multifunkčného volantu, je sériovo digitálny. Dodatočné funkcie, ako veľké zobrazenie mapy navigácie, poskytuje Audi virtual cockpit. Vo verzii Plus má uhlopriečku 31,2 cm (12,3 palca) a poskytuje tri rozličné zobrazenia vrátane športového. Voliteľný head-up displej premieta informácie vo farbe priamo na predné okno. 

Okrem systémov, ktoré sú už absolútnou povinnosťou, môže A3 Sportback „asistent-ovať“ pri zmene jazdného pruhu, ale k dispozícii je aj adaptívny asistent pre jazdu, prevzatý z modelových radov Audi vyššej strednej a luxusnej triedy zabezpečujúci automatické vedenie vozidla dopravnom prúde. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aj infotainment rýchlejší

Za koncepciou ovládania MMI sa skrýva nová modulárna stavebnica infotainmentu tretej generácie (MIB3). Má desaťnásobne väčší výpočtový výkon ako predchádzajúca generácia a všetky spojenia s okolitým svetom robí rýchlosťou LTE Advanced, pričom integruje aj hotspot WLAN. Navigácia poskytuje predpovede vývoja dopravnej situácie, družicové snímky s vysokým rozlíšením z Google Earth a detailné trojrozmerné modely mnohých európskych veľkomiest. Audi connect obohacuje zvláštne ciele – body záujmu (Points-of-Interests) – fotografiami, informáciami o otváracích hodinách a hodnoteniami užívateľom. K online službám Audi connect patria aj služby založené na komunikácii medzi vozidlami Car-to-X. Pomáhajú nájsť voľné parkovacie miesta na uliciach alebo prostredníctvom komunikácie so semaformi jazdiť v zelenej vlne. Na prepojenie smartfónu s Audi A3 Sportback slúži aplikácia myAudi App, Apple Car Play alebo Android Auto, ako aj Audi phone box, ktorý bezdrôtovo pripája smartfón na vonkajšiu anténu a indukčne ho nabíja. Krátko po spustení predaja ponuku rozšíri kľúč Audi connect, umožňujúci odomknutie a zamknutie automobilu, ako aj naštartovanie motora pomocou smartfónu s operačným systémom Android a hlasový asistent Amazon Alexa.

Benzín, nafta, elektrina

V Európe nové Audi A3 Sportback štartuje s troma motorizáciami – s benzínovým štvorvalcom 1.5 TFSI s výkonom 110 kW (150 k), ako aj naftovým štvorvalcovým 2.0 TDI, ktorý je na výber s výkonom 85 kW (116 k) alebo 110 kW (150 k). Tieto úvodné motory poháňajú predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic, ktorej voliaca páka má teraz zvlášť kompaktný tvar. Krátko po spustení predaja Audi postupne rozšíri ponuku o ďalšie motorizácie, medzi ktorými nebudú chýbať ani elektrifikované agregáty, ako aj o verzie s pohonom všetkých kolies quattro. 

Podvozok nového Audi A3 Sportback – so štvorprvkovou zadnou nápravou pre motory od výkonu 110 kW (150 k) – bude na želanie k dispozícii s adaptívnou reguláciou tlmičov, ktorý zmenšuje svetlú výšku o 10 milimetrov. Pri ňom sa každý tlmič permanentne prispôsobuje stavu cesty, jazdnej situácii a nastaveniu systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select – v širokom rozpätí medzi vysoko komfortným a zvlášť agilným vyladením. Pri športovom podvozku – sériovo v kombinácii s dizajnovým kompletom S line Exterieur, inak na želanie –  sú tvrdšie vyladené pružiny a tlmiče pruženia a zmenšená svetlá výška o 15 milimetrov.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na dĺžku plus 3 cm 

Aj nové Audi A3 Sportback chce poskytnúť viac miesta a väčšiu funkčnosť pri kompaktných vonkajších rozmeroch, ktoré sa zásadne už nezmenili. S dĺžkou 4,34 metra a šírkou 1,82 metra (bez vonkajších spätných zrkadiel) model podrástol o vyše 3 centimetre. Výška 1,43 metra a rázvor 2,64 metra zostali nezmenené. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov a maximálny 1.200 litrov, jeho dvojitá podlaha sa dá nasadzovať v rozličných výškach. Na želanie výrobca montuje elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú ovládať aj pohybom nohy pod zadným nárazníkom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

A3 – dva – jeden ŠTART

Predpredaj nového modelu Audi A3 Sportback sa v mnohých európskych štátoch začína v marci 2020, prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v máji. Audi A3 Sportback 1.5 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) avizuje cenu od 28 900 eur, či bude platiť aj u nás sa dozvieme čoskoro. A čoskoro sa dozvieme, aj to, ako Audi A3 Sportback jazdí, ak aj našu plánovanú cestu nezruší iný model s celkom iným označením – COVID 19. Dúfam, že nie...

zdroj: Audi