Toyota začala s testovaním zdieľania údajov zatiaľ len v jednom americkom meste. Hlavnou úlohou je výmena údajov medzi vozidlami a zariadeniami cestnej infraštruktúry aby sa zabránilo dopravným nehodám. To je hlavnou úlohou, iné informácie zatiaľ autá neprenášajú. Čo však nie je, nemusí znamenať, že nebude.
Inštalácia zariadenia do auta nebude len štýlom plug and play.
Zaujímavosťou projektu je, že sú doň zapojení nielen zamestnanci, ale môžu to byť aj obyvatelia mesta Ann Arbor. Riešenie je založené na rádiových vlnách s frekvenciou 5,9 GHz. Komunikácia prebieha medzi autami a zariadeniami cestnej infraštruktúry, teda napríklad semaformi, kamerami alebo premenlivým dopravným značením.
Ak sa do programu zapoja aj obyvatelia mesta, do ich automobilu nainštalujú zariadenie systému DSRC 5,9 GHz, čo je platforma výmeny anonymných údajov o polohe, rýchlosti či zrýchlení jazdy. Systém môže upozorniť vodiča na rýchlo sa blížiace vozidlo spredu, zboku, zozadu, prípadne informuje o nebezpečne odstavenom aute na ceste.
Toyota a Lexus budú mať tento systém na palube niektorých modelov do roku 2021, zatiaľ len v USA. Automobilka tiež dúfa, že toto riešenie bude používať viac výrobcov, aby skutočne konektivita medzi autami mala aj reálny zmysel. Podobný systém funguje na japonskom trhu od roku 2015, do dnešných dní tak jazdí po Japonsku už viac ako 100-tisíc áut Toyota a Lexus s takýmto systémom. Uvidíme, aká technológia sa postupne uplatní aj u nás v Európe.
Zdroj foto: Toyota
Systém inštalujú aj do áut bežných obyvateľov mesta.