BMW je na informácie o technických detailoch dvojmiestnej targy-kupé pomerne skúpe, Skytop by však mal byť postavený na aktuálnej modulárnej platforme CLAR, ktorú využívajú všetky veľké mníchovské modely.
Pokiaľ ide o motor, automobilka hovorí, že pod prednou kapotou pracuje „najvýkonnejší dostupný osemvalec“. Zo zákulisných správ vieme, že je medzi prednými kolesami dvakrát preplňovaný agregát 4.4 V8 z BMW M8 Competition s výkonom 625 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Výrobca nespomína žiadnu elektrifikáciu...
Na čo BMW naopak upozorňuje, je inšpirácia staršími modelmi. Skytop „ponúka kombináciu jazdnej dynamiky a elegancie na najvyššej úrovni, porovnateľnej so svojimi historickými predkami, ako sú Z8 alebo BMW 503,“ nechal sa počuť šéf štylistického oddelenia Adrian van Hooydonk.
Práve 59-ročný Holanďan stojí za poslednými mimoriadne kontroverznými modelmi (XM, X2, radom 4...), ktoré sú podľa mnohých zbytočne vyzývané. Hooydonk však zjavne dokáže urobiť krok späť, ako dokazuje nielen Skytop, ale čiastočne aj starší koncept Vision Neue Klasse X, ktorý nahradí elektrickú iX3.
Skytop by mal byť pre zmenu náhradou osmičky. Firma čaká len na „pozitívny ohlas“. Ak sa dostaví, auto by mohlo byť u dílerov BMW najneskôr v roku 2026. Súčasný model sa však predáva ako kupé, kabrio a štvordverové kupé a momentálne nie je ale jasné, či bude novinka dostupná vo všetkých troch karosárskych verziách.
V Taliansku vystavený koncept nie je klasické kupé ani roadster. Štylistické oddelenie pod vedením Hooydonka navrhlo Skytop ako otvorenú dvojmiestnu targu s odnímateľnými strešnými panelmi a integrovaným bezpečnostným oblúkom za sedadlami. Zaujímavé je, že panely a čiastočne i rám sú čalúnené kožou!
Zaujmú tiež malé drobné krídelká nad dverami, ktoré nahradzujú konvenčné kľučky. Samotné BMW potom upozorňuje na „žraločí nos“, ktorý bol charakteristický pre luxusno-športovú šestku vyrábanú v rokoch 1975 až 1989, ale využívali ho tiež predchádzajúce kupé E9 (3.0 CS, 3.0 CSL, 2800 CS) či ešte staršie modely BMW 2000 C/CA/CS.
Koncept má v duchu dnešnej módy osvetlené ľadvinky, samozrejme diódové svetlá a celok korunujú hliníkové leštené prvky.
Interiér skutočne vyzerá veľmi realisticky, ako v aute takmer pripravenom pre sériovú produkciu, pričom mnohé detaily pripomínajú súčasné BMW radu 8.
zdroj: BMW