Nie, futuristická bugina na baterky sa do výroby skutočne nedostane. Pre Daciu je Manifesto „koncentrát hodnôt značky“ a zároveň „laboratórium nápadov“, pričom niektoré z nich v budúcnosti vylepšia sériové vozidlá.
Rumunská automobilka prezentuje svoj nový terénny koncept ako stroj, ktorý vás v maximálne možnej miere prepojí s prírodou a zároveň má byť voči nej šetrné. Dacia oboje komentuje slovami „medzi cestujúcimi a okolím nenájdete žiadny filter“, čím má na mysli fakt, že je Manifesto bez dverí i okien.
Samotnú ohľaduplnosť voči životnému prostrediu Rumuni demonštrujú použitím bezvzduchových gúm, ktoré sú logicky odolné voči defektu a údajne majú vydržať tak dlho ako samotné vozidlo. Či si za týmto nápadom máme predstaviť protektorovanie v prípade opotrebenia, Dacia už nedodáva.
Pokiaľ ide o vonkajšie panely karosérie, časť z nich je vyrobená z recyklovaného polypropylénu nazvaného Starkle. Časť volantu a horné obloženie palubnej dosky je z korku, takže vám môže poslúžiť ako nástenka. A s výnimkou malého displeja pred vodičom v aute nie sú žiadne ďalšie informačné panely. Tie má podľa dizajnérov nahradiť mobilný telefón vodiča.
K najzaujímavejším nápadom patria sedadlá, presnejšie povedané to, čím sú potiahnuté. Pevná kostra je tiež z recyklovaného plastu, pričom čalúnenie môžete z operadla a sedáka stiahnuť a použiť ho ako spacák.
Nad hlavami cestujúcich je priamo do strechy integrovaný variabilný nosič s vyklápacími zarážkami a po celom aute nájdete upínací systém nazvaný YouClip, ktorý vám pomôže s ukotvením držiakov na nápoje, prídavných svetiel či batožiny.
Ak máte pocit, že je tej prírody v interiéri až príliš a nedokážete si dosť dobre predstaviť, ako by vyzeral po prejazde bahnom, pieskom či zaprášených poľných ciest, odpoveď je jednoduchá. Po pár dňoch by to vnútri vyzeralo ako v chlieve. Aj na toto má ale Dacia riešenie. Všetky materiály sú v kabíne navrhnuté tak, že na ňu môžete zobrať wapku a Manifesto kľudne vystriekať vodou.
O samotnom pohone nevieme prakticky nič. Dacia spomenula systém 4x4 a akumulátory, takže tu máme zrejme elektromobil, ale malý trojvalec napríklad na LPG v kombinácii s elektromotorom by tiež mohol byť spôsob, ako toto auto rozhýbať. Kapacitu batérií tiež nepoznáme, ale tá vľavo (za vodičom) sa dá z buginy demontovať a použiť ju na napájanie elektrických spotrebičov alebo prostredníctvom konektorov USB využiť na dobíjanie mobilu.
Svetová verejná premiéra novinky prebehne približne o mesiac. Dacia vystaví koncept Manifesto na parížskom autosalóne už 18. októbra.
zdroj: Dacia