Prototyp Golfu R400 sa predstavil na autosalóne v Pekingu začiatkom tohto roka. Poháňal ho 2,0 litrový motor TSI s výkonom 400 koní a 450 Nm. V sériovej podobe však uvidíme iné čísla. Už tak brutálny výkon 400 koní bude ešte zvýšený, odhaduje sa hranica až 420 koní. To je úplne brutálne číslo s litrovým výkonom 210 koní! To je takmer dvojnásobná hodnota toho, čo dosahuje Golf GTI. Pohon tejto vreckovej rakety, prenášaný na všetky štyri kolesá, bude zabezpečovaný medzinápravovou spojkou Haldex 5.generácie. Rovnaký motor dostane pravdepodobne aj nové Audi TT RS. Na rozdiel od konceptu sa budeme musieť v produkčnej verzii najvýkonnejšej špecifikácii Golfa vzdať manuálnej prevodovky, výkon bude na kolesá prenášať dvojspojková alternatíva.
Upravený TSI motor má dávať z dvojlitrového objemu až 420 koní.
O dizajn sa typická klientela VW obávať nemusí. Bude vyzerať presne ako ostatné VW, v prvom rade uhladene. Môžeme očakávať dizajn na štýl klasického Golfu R, ale s novým spojlerom a aero packom. Samozrejme, nadopovaný Golf R420 dostane aj posilnené brzdy. Podvozok nezmení rozmery a bude založený na klasickom Golfe, nepôjde tak o žiadnu špeciálnu limitovanú edíciu, preto musí všetko sedieť pre výrobné linky. To prináša ale pozitívnu správu. Ak bude Golf R420 vyrábaný hromadne, jeho cena by nemala byť veľmi vysoká. Nemala by presiahnuť hranicu 50 000 eur. Za VW Golf to síce nie je málo, ale konkurenčný Mercedes A45 AMG s výkonom 360 koní začína na 50 400 eur. Premiéra najvýkonnejšieho Golfu je stanovená na autosalón vo Frankfurte, ktorý sa bude konať v septembri 2015.
Zdroj: carmagazine.co.uk