Koncept 4-dverového Mercedesu-AMG GT Concept prináša okrem iného hybridný pohon EQ Power+ a extrémnu dynamiku so zrýchlením na 100 km/h za menej ako 3 s.
Mercedes-AMG GT Concept predznamenáva budúcnosť značky
Hybridný pohon s výkonom 600 kW
Koncept nie je samoúčelný. Automobilka totiž skutočne pripravuje 4-dverové kupé, ktoré doplní rodinu Mercedes-AMG GT. Ide o tretí kompletne od základu navrhnutý a vyvinutý typ, ktorý divízia Mercedes-AMG v histórii predstavila (po SLS AMG a AMG GT kupé/roadster). Koncept navyše ukazuje cestu hybridizácie, ktorou sa AMG vydáva. Štvordverové kupé totiž poháňa kombinácia 4,0 litrového benzínového motora V8 s dvoma turbami a výkonného elektromotora. Výkon tejto sústavy je v momentálnej vývojovej fáze 600 kW a auto dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 3 s. Auto má pohon všetkých štyroch kolies, pričom krútiaci moment z elektromotora ide iba na zadné kolesá. Mimochodom, koncept dokáže jazdiť aj v elektrickom režime. Hybridný pohon dostal v divízii Mercedes-AMG pomenovanie EQ Power+ a v budúcnosti ho uvidíme vo viacerých typoch. Pre dokonalé jazdné vlastnosti auto okrem iného využíva aj systém vektorovania krútiaceho momentu.
Nano Active Fibre Technology
V dizajne konceptu je na pohľad jasne rozoznateľné AMG GT. Prednej časti dominuje veľká maska s vertikálnym rebrovaním, ktorá odkazuje na pretekársky špeciál 300 SL z 50-tych rokov. S ním sa Mercedesu podarilo okrem iného vyhrať preteky Carrera Panamericana a preto aj túto masku označuje ako Panamericana grille. Prednú časť konceptu po bokoch dopĺňajú úzke LED svetlá, ktoré dodávajú autu dynamický vzhľad. Okrem toho prinášajú novú technológiu, ktorú automobilka nazvala nano active fibre technology, čiže technológia aktívnych nano vlákien. Dizajnéri ju použili pre denné svietenie a dokážu pomocou nej vytvoriť akýkoľvek svetelný podpis. Zaujímavá je aj predná kapota, ktorá siaha až ku kolesám. Pozornosť si zaslúžia aj lamely v nasávacích otvoroch v nárazníku, ktoré sa dokážu otvárať a zatvárať v záujme zlepšenia aerodynamiky a termálnej efektivity, podobne ako pri systéme AIRPANEL v AMG GT R.
Zadná časť opäť jasne pripomína kupé AMG GT. Okrem ladných kriviek jej dominujú extrémne úzke zadné svetlá a veľký difúzor z uhlíkových vlákien s centrálne umiestnenou koncovkou výfuku. Difúzor však zďaleka nie je jedinou súčasťou, kde našiel uplatnenie kompozit z uhlíkových vlákien. V AMG z neho vyrobili aj strechu, predný spojler a prahy. Pri pohľade zboku určite zaujmú bezrámové okná a kamery, ktoré v koncepte nahrádzajú spätné zrkadlá, no aj dvojfarebné disky kolies, ktoré odhaľujú výkonné karbón-keramické brzdy.
Zdroj: Daimler