Mini vo svojej tlačovej správe niekoľkokrát zdôrazňuje, že máme pred sebou úplne nový modelový rad a že v žiadnom prípade nejde o nástupcu modelu Countryman. Jeho nasledujúca generácia bude v porovnaní s týmto autom väčšia a má mať predovšetkým priestrannejší kufor.

Budúci Aceman bude v hierarchii pod Countrymanom a zároveň nad Mini Cooper, takže veľkosťou v zásade na úrovni hatchbacku/kombi Clubman, akurát s trochu kratšou a výrazne vyššou stavbou.

Aceman má dĺžku 4,05 metra, šírku 1,99 metra, výšku 1,59 metra a je postavený na úplne novej modulárnej platforme s názvom Spotlight, ktorú BMW vyvinulo v spolupráci so svojim čínskym partnerom Great Wall. V blízkej budúcnosti sa stane základom všetkých batériových modelov, teda vrátane základného hatchbacku i možného kabrioletu.

Aj keď nám Mini nedalo k dispozícii detaily o parametroch chystaných sériových verzií Acemana, respektíve ostatných elektromobilov, britský Autocar informuje, že základná technika bude mať 184 koní v kombinácii s akumulátormi s kapacitou 40 kWh, zatiaľ čo drahšie verzie áut bude poháňať elektromotor s výkonom 224 koní a kapacita sa zvýši na 50 kWh, čo by malo stačiť na dojazd 400 kilometrov.

Svoj pôvod dáva novinka (postavená na 20-palcových diskoch) najavo okrem iného aj motívom Union Jack, teda prvkami pripomínajúcimi vlajku Spojeného kráľovstva. Dokážu ju napodobniť predné svetlá v spojení so svetelnými prvkami v prednej maske, zadné svetlá, výstuž palubnej dosky, ktorá mohla byť kvôli absencii klasického motora posunutá viac dopredu kvôli priestoru pre posádku, a potom sa na Aceman pozrite ešte zhora.

V podstate celý strešný nosič je jeden veľký grafický prvok pripomínajúci britskú vlajku, pričom viditeľný je i z kabíny, keďže koncept má presklenú strechu. A je dosť možné, že sa toto všetko objaví i v sériovej podobe, pretože sa to páčilo predstavenstvu BMW, ako pripomína šéf štylistického oddelenia Mini, Oliver Heilmer.

Podobný odklon od charakteristického dizajnu Mini objavíte aj po otvorení dverí, aj keď je otázne, či si práve farebné módne sedadlá nájdu cestu aj do produkčného auta. Napriek zmäti motívov je interiér veľmi minimalistický a okrem trojramenného volantu, veľkého kruhového displeja a pár tlačidiel pod ním v ňom už veľa ďalších ovládacích prvkov už nenájdete.

Ekologickú stránku Aceman príliš najavo nedáva, nedá sa ale nevšimnúť, že vnútri nie je ani centimeter štvorcový kože. Čalúnenie je kompletne látkové a to vrátane palubnej dosky či venca volantu. A ako pripomína Heilmer, pravá koža sa zrejme neobjaví ani v kabíne sériového auta. Bude nahradená koženkou, ktorá je podľa návrhára taká kvalitná, že je takmer na nerozoznanie od pravej kože.

Kým produkčný model dorazí až o dva roky, koncept predstúpi pred verejnosť oveľa skôr. Jeho svetová výstavná premiéra je naplánovaná na 23. augusta, pričom naživo prenášaný debut prebehne na najväčšom európskom hernom veľtrhu Gamescom 2022 v nemeckom Kolíne nad Rýnom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Mini