Pri prvom pohľade som mal pocit, že sa pozerám na koncept od BMW. Istá podoba tam je najmä z prednej strany.
Začnime tým, čo nás najviac zaujíma. Dvojmiestne kupé je naozaj ľahké. Hmotnosť 1100 kg dosiahlo využitím kompozitných materiálov pri základnej konštrukcii priestorového rámu a polymethylmetakrylátu na zasklenie. Tvary karosérie zabezpečujú súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu 0,3. Tieto parametre sú veľmi dobré, keď nezabudneme, že ide o kupé s dĺžkou 4650 mm, šírkou 2200 mm a výškou 1130 mm.
Povrchové panely karosérie sú z uhlíkových vláken. Predné blatníky spolu s dverami sú vyrobené z medi!
Za týmto konceptom stojí divízia Peugeot Sport. Onyx je hybrid so všetkým čo k tomu patrí. Pod zadnou kapotou pracuje 3,7 litrový osemvalec HDi s výkonom 441 kW (600 k). Motor roztáča zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňového manuálu. Ďalšiu porciu výkonu zabezpečuje elektromotor s výkonom 59 kW (80 k), ktorý čerpá energiu z lítium- iónových batérií. Onyx dokáže energiu získavať aj z rekuperácie brzdnej energie. Keď sme už pri brzdení, tak koncept stojí na 20 palcových zliatinových kolesách, za ktorými sú vpredu kotúče s priemerom 380 mm a 355 mm vzadu.
Interiér je rovnako futuristický ako exteriér. Priestor sedadiel, stredového tunelu a podlahy tvorí jeden celok. Nie sú tam žiadne spoje ani švy. Konštruktéri tento kus vyrobili zo stlačenej plsti, ktorú preložili karbónom. Materiál znižuje vlhkosť vzduchu v kabíne a tvorí odhlučnenie.
Zatiaľ nevieme čo Peugeot zamýšľa s touto skupinkou konceptov. Oficiálne predstavenie prebehne v Paríži. Pravdepodobne vidíme budúce dizajnové smerovanie značky.
Peugeot vyrobil palubnú dosku z novín. Tie zlisoval a spracoval do materiálu s názvom Newspaper Wood. Okrem netradičných materiálov je interiér plný lešteného hliníka a uhlíkových vláken.
Peugeot v Paríži po boku kupé predstaví Onyx Concept Scooter, ktorý je na prvý pohľad menší príbuzný hybridného kupé. Pod rovnakými farbami a líniami, je podobný pohon. 0,4 litrový zážihový motor spolupracuje s elektromotorom. Výsledkom je výkon 45 kW (61 k) spolu s krútiacim momentom 58 Nm.
Skúter dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h. Jazdí s priemernou spotrebou 2 l/100 km. Na elektrinu prejde pri rýchlosti 50 km/h až 30 km. Má dva jazdné režimy (Sport a Urban), pri ktorých dokonca jazdec mení svoju polohu. Posledným dielom tohto konceptu je bicykel, ktorý má jednodielny karbónový rám a elektrické zmeny prevodov.
Zdroj: autoblog.com