Až po odchode bývalého šéfa koncernu Stellantis Carlosa Tavaresa vyšlo najavo, ako veľmi tlačil na ukončenie výroby osemvalcových motorov v Spojených štátoch napriek tomu, že s tým nesúhlasila ani veľká časť spoločnosti.
Po jeho náhlom prepustení sa však veci začínajú meniť a priaznivci amerického železa zrejme budú mať opäť radosť. Postaral sa o to nový šéf značky Dodge, ktorý už pred mesiacom naznačil, že by príbeh V8 HEMI nemusel byť definitívny. A ďalšie správy prenikajúce zo zákulisia túto domnienku len potvrdzujú.
5.7, 6.4 i 6.2 s kompresorom!
Obvykle dobre informovaná stránka Mopar Insiders s odvolaním na svoje zdroje v automobilke hovorí, že Stellantis obnoví výrobu osemvalcov vo michiganskej továrni už v auguste tohto roka.
Pozoruhodné na tom je, že k radosti skalného jadra nepôjde len o verziu 5.7 V8, ale v rodine motorov sa objaví tiež 6.4 V8 s interným označením Apache a dokonca mechanickým kompresorom preplňovaný 6.2 Hellcat! V Michigane sa tak nebude vyrábať jedine 6.4 BGE pre modely RAM 2500 a najväčší 3500 Heavy Duty.
Vráti sa TRX?!
Podľa zvestí by pritom nemuselo ísť o tie isté jednotky, ktoré sa prestali vyrábať vlani. Informátori naznačujú, že by sa na motoroch mohli objaviť drobné zmeny a vylepšenia. A to nie je všetko. V zostave sa má objaviť nový osemvalcový agregát s ešte väčším objemom!
Zákazníkov Dodge dostal začiatkom tohto mesiaca do varu interný dokument, podľa ktorého by sa V8 HEMI mohla vrátiť nad prednú nápravu základného radu RAM 1500 a šeptá sa navyše aj o vylepšenej, výkonnejšej novej špičkovej verzii TRX.
Dočká sa?
Klientela automobilky volá tiež po návrate V8 pod kapotu nového Dodge Charger Daytona, ktorý mal byť spočiatku len elektromobil, ale kvôli obavám o jeho komerčný úspech Stellantis nakoniec ustúpil a začal do klasického muscle caru montovať aj preplňované trojlitrové radové šesťvalce Hurricane.
Aj keď im výkon nechýba, tradiční zákazníci si na osemvalcových motoroch zakladajú, problém je však v tom, že táto jednotka nie je s novým Chargerom kompatibilná. Aby mohla byť namontovaná do kupé a sedanu, musela by prejsť značnými zmenami. Na druhej strane: ak Dodge chystá novú V8, teoreticky by ju mohli konštruktéri navrhnúť tak, aby vyhovovala... necháme sa prekvapiť.
zdroj: Mopar Insider cez Carscoops