Transformácia nemeckého koncernu od manuálov k automatom má byť podľa zistenia nemeckého rešpektovaného magazínu Auto Motor und Sport veľmi rýchla. Po novom Tiguane bude ešte v tom istom roku nasledovať Passat a na rovnakej vlne sa následne zvezú i ostatné modelové rady.
Čo to pre zákazníka znamená? Ak ste doteraz dávali prednosť klasickému radeniu so spojkou a zároveň ste lovili vo vodách koncernu, do konca tejto dekády buď zmeníte svoje návyky alebo budete musieť začať hľadať u iných výrobcov. AMS totiž dodáva, že už v roku 2030 nebude na trhu v ponuke žiadny model s manuálnou prevodovkou a to nielen v Európe, ale tiež v Spojených štátoch či Číne.
Auto Motor und Šport vo svojom článku síce spomína len Volkswagen, ale je zrejmé, že sa toto rozhodnutie bude dotkne aj ostatných firiem patriacich do skupiny. Minimálne teda značiek Audi, Seat a Škoda, ktoré dnes ešte manuály predávajú. Výnimkou možno bude len Porsche, aj keď ani v prípade športovej značky nie je nič isté.
Koniec manuálov urýchli prechod na elektromobily
Prechod na automatické radenie pôjde samozrejme ruku v ruke i s postupným prechodom na elektrickú mobilitu. Volkswagen má v pláne predávať automobily so spaľovacím motorom do roku 2030, najneskôr však do roku 2033. Práve elektromobily majú spravidla len jednostupňové prevodovky, tak radenie v ich prípade tiež odpadá.
Podľa analytickej spoločnosti Jato je aktuálne na nemeckom trhu v ponuke 5838 rôznych modelov, pričom len 1870 z nich má okrem iného i manuálnu prevodovku. Z nich 218 disponuje päťstupňovým manuálom, zvyšok, teda 1652 konkrétnych áut má šesťstupňový manuál.
Volkswagen momentálne predáva 353 rôznych modelov v 15 samostatných radoch (mimo modelu Multivan). 214 z nich má automat (i s DSG) a 139 manuál. Napríklad v Passate je pomer manuálnych prevodoviek k automatickým 8:21, v Tiguane 18:31 a verzie Allspace dokonca len 2:13. Mimochodom VW nasleduje v tomto trende automobilku Mercedes, ktorá tiež oznámila, že s manuálmi postupne končí.
zdroj: AMS