Mohli by ste samozrejme namietať, že za likvidáciu Fiesty, Focusu a čoskoro i ďalších známych klasických modelov si Ford môže sám. Nesprávne odhadol vývoj na trhu, urobil pár nekoncepčných rozhodnutí a už sa to s ním vezie. Až na to, že také jednoduché to samozrejme nie je.
Ford nie je jediný, na koho dopadá vynútená transformácia automobilovej dopravy, negatívne dôsledky sú však v jeho prípade najviditeľnejšie. Stačí sa pozrieť na predajné výsledky väčšiny európskych značiek, akurát je nutné nedívať sa len na zisk. Firmy síce oslavujú rekordné prírastky na účtoch, ale predávajú stále menej áut. Niečo také je možné len kvôli masívnemu zdražovaniu, zároveň to ale znamená, že nové vozidlo si môže dovoliť kúpiť stále menej ľudí.
Ale späť k Fordu... Ten práve oznámil, že po továrňach v Saarlouis a Kolíne nad Rýnom bude musieť rušiť ďalšie pracovné miesta. Tentokrát si čierneho Petra vytiahli zamestnanci španielskeho závodu vo Valencii.
Ako primárny dôvod firma uvádza ukončenie produkcie dvoch klasických minivanov. V apríli totiž definitívne končí S-Max a Galaxy. V tento chvíli na linkách v mestečku Almussafes, na predmestí Valencie, pracuje 5800 ľudí, prepustených má byť aktuálne 1100 z nich. Európske zastúpenie amerického koncernu už oznámilo, že je v kontakte s odbormi s cieľom znižovať počty pozícií tak, „aby to bolo spoločensky prijateľné“.
Ford už o niečo skôr oznámil, že v Nemecku prepustí 2300 zamestnancov a ďalších 1000 v Británii. Spolu so Španielskom je to v tejto chvíli skoro štyri a pol tisíca pracovníkov. A to sa Focus a Fiesta stále vyrábajú. Modrý ovál pritom dávnejšie oznámil, že chce na starom kontinente predávať výlučne elektromobily o päť rokov skôr, ako ich mala Európska únia v pláne nepriamo zakázať, teda už v roku 2030.
zdroj: Ford