Citroën SM bol vo svojom čase považovaný za jeden z najmodernejších a najviac inovatívnych automobilov na svete. A zároveň štylistickú ikonu. Okrem tradičného výškovo nastaviteľného hydraulického podvozka ponúkal zmodernizovaný (tiež hydraulický) systém natáčania predných svetiel sledujúci smer natočenia predných kolies, účinok posilňovača riadenia závislý na rýchlosti, stierače reagujúce na dážď či brzdy posunuté ku stredu auta.
Nehovoriac samozrejme o vynikajúcej aerodynamike či vidlicovému šesťvalcovému motoru s objemom 2,7 litra od Maserati s päťstupňovou manuálnou prevodovkou Borg-Warner, keď táto talianska značka patrila Citroënu. A vďaka nemu dokázalo toto kupé uháňať po diaľniciach rýchlosťou 220 kilometrov za hodinu.
Nový koncept DS SM Tribute je navrhnutý v súlade s pôvodným automobilom. Ide opäť o dvojdverové štíhle kupé s dĺžkou 4,94 metra, výškou 1,34 metra a šírkou 1,98 metra, čo sú rozmery skutočne veľmi blízke modelu SM. Novinka má akurát podvozok, respektíve svetlú výšku (kvôli prevádzkovej efektivite) o 35 mm bližšie k asfaltu.
Celkový dizajn ukazuje, ako by niekdajší vrchol automobilky vyzeral dnes, ak by sa ďalej vyvíjal. Jeho detaily vám popisovať nebudeme, viac vám povie galéria. Mohli by sme ale dodať, že čierno-zlaté kupé je postavené na 22-palcových diskoch, pričom tie zadné sú aj v tomto prípade čiastočne prekryté.
Asi ešte väčšie retro nájdete v kabíne. Interiér je vyšperkovaný kvalitnými materiálmi, ale ich kompozícia (napríklad tvar výplní sedadiel) opäť odkazuje na štylistiku 70. rokov minulého storočia.
Modernou naopak zaváňa digitálna palubná doska s „plávajúcou“ stredovou konzolou, ale hlavne hranatý obdĺžnikový volant s displejom, pričom samotné riadenie pracuje bez priameho mechanického spojenia – drive-by-wire.
DS neuvádza žiadne konkrétne technické detaily štúdie. A aj keď sú DS a Maserati opäť pod jednou strechou (koncernu Stellantis i s Citroënom), predpokladáme, že ak by náhodou došlo k výrobe (firma nič také zatiaľ nepotvrdila), namiesto šesťvalcového motora Nettuno s trojzubcom by reinkarnované auto dostalo skôr elektrický pohon.
Otvorená je tiež otázka, ktoré štylistické prvky z SM Tribute by sa mohli objaviť v sériovej výrobe. To by sme sa však mali dozvedieť už o pár rokov. DS chystá SUV vychádzajúce z konceptu Aero Sport Lounge z roku 2022 a fastback, ktorý nahradí limuzínu DS 9. Obe novinky majú byť postavené na koncernovej modulárnej platforme STLA Medium, ktorá je určená pre plug-in hybridy i čisto elektrický pohon.
zdroj: DS