Okrem toho Opel Insignia Grand Sport prichádza so širokou škálou špičkových technológií. Prvky ako adaptívne reflektory IntelliLux LED®, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist, projekčný head-up displej, priestorový kamerový systém so záberom 360° spolu s komfortnými prvkami ako jedinečné predné sedadlá premium s certifikátom AGR, vyhrievanie sedadiel vzadu, alebo elektricky vyhrievané predné okno, predstavujú iba niekoľko príkladov z bohatej ponuky. Samozrejme, nechýbajú najmodernejšie systémy infotainmentu a prvky konektivity, ako systémy IntelliLink a Opel OnStar. Konštruktéri sa postarali aj o bezpečnosť osôb, ktoré sa nevezú v novom vrcholnom type Opel. Insignia je prvým modelom značky vybaveným aktívnou hliníkovou kapotou. Výrazne znižuje riziko zranenia chodca pri kolízii.
Opel Insignia Grand Sport bude mať svetovú výstavnú premiéru na Ženevskom autosalóne v marci 2017.
Dizajn inšpirovaný štúdiou Monza Concept
Opel Insignia Grand Sport je predovšetkým efektívny v každom smere. Zdrojom dizajnu karosérie a interiéru je vysoko oceňovaná štúdia Monza Concept. Napriek prakticky nezmenenej dĺžke oproti predchodcovi nová generácia len na skelete zhodila približne 60 kg. Celkovo je hmotnosť novinky nižšia až o 175 kg. Je však známe, že aktuálna dosluhujúca Insignia bola mimoriadne ťažké auto. Strecha kabíny je o 29 mm nižšia, rozchod je o 11 mm väčší a rázvor dlhší až o 92 mm! Previsy karosérie výrazne skrátili. Nové proporcie dávajú Insignii Grand Sport atletický a elegantný vzhľad, pripomína kupé. Bočný pohľad charakterizuje dynamika, aj maska chladiča je nižšie ako doteraz.
Grafika bočných okien, ktoré majú chrómovanú lištu iba hore spolu so strechou pripomína kupé. Typický prelis v profile “čepele” v spodnej časti dverí vedie pohľad na zadnú časť karosérie. Čisté a jednoduché línie na zadnom čele v kombinácii so zadnými LED svetlami s charakteristickou grafikou dvojitého krídla vizuálne rozširujú vozidlo pri pohľade zozadu. Tretie brzdové LED svetlo v novom dizajne je integrované do zadnej hrany strechy dodáva Insignii Grand Sport vzhľad častý u značiek premium. Ďalšou výhodou športového dizajnu karosérie je vynikajúci koeficient aerodynamického odporu 0,26, ktorý radí nový Opel medzi najaerodynamickejšie vozidlá v triede.
Pozornosť venovaná detailom je viditeľná aj v kabíne. Čisté línie, príjemné povrchy a prvotriedne remeselné vypracovanie vytvárajú atmosféru elegancie a ľahkosti. Kokpit je natočený k vodičovi, ktorý sedí o 3 cm nižšie ako pri predchádzajúcej generácii. Vodič je lepšie integrovaný v kabíne a má nový zážitok z jazdy. Stredová konzola poskytuje dodatočnú podporu, prehľadný združený prístroj je v zornom poli a všetky ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné. Dotykový monitor systému infotainmentu bez rámu vyžaruje sofistikovanosť a technický šarm. Okrem vodiča aj všetci pasažieri v kabíne modelu Insignia Grand Sport profitujú z nového dizajnu a zmenených proporcií. Predĺžený rázvor prispel k zväčšeniu priestoru na zadných sedadlách. Rovnako pôsobivý je aj objem batožinového priestoru od 490 do 1450 litrov.
Nijaké iné auto v triede sa nemôže pochváliť toľkými modernými technológiami ako nová Insignia.
Technológie pohonu zvyšujúce pôžitok z jazdy
No Insignia Grand Sport bude k dispozícii so širokým portfóliom turbom prepĺňaných motorov s priamym vstrekovaním paliva. Novinkou je účinná 8-st automatická prevodovka, ktorá vyniká špičkovým komfortom radenia. Celkové prevodové rozpätie oproti doterajšej 6-st prevodovke zväčšili, čo umožňuje ekonomickejšiu jazdu vysokou rýchlosťou a svižnejšiu akceleráciu aj pri nízkych otáčkach motora. Nová prevodovka bude spočiatku výlučne v kombinácii s pohonom 4x4.
Nový inteligentný systém pohonu všetkých kolies má diferenciál zadnej nápravy nahrádený dvoma elektronicky ovládanými multilamelovými spojkami. Konštrukcia umožňuje tzv. torque vectoring – aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá. Vďaka tomu špičkový model Opel jazdí suverénne bez ohľadu na povrch cesty – rovnako na suchom ako na mokrom, zasneženom alebo zľadovatenom povrchu. Aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu podporuje aj ovládanie vozidla. Napríklad pri jazde v zákrute vonkajšie zadné koleso prenáša väčší krútiaci moment, vďaka čomu Insignia Grand Sport precíznejšie a agilnejšie zatáča. Systém reaguje v zlomku sekundy na stlačenie pedála akcelerátora, takže vozidlo zostáva stabilnejšie a ľahšie ovládateľné v každej situácii.
Zdokonalené pruženie FlexRide poskytuje bázu pre optimálne jazdné vlastnosti, prispôsobené situácii. Adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania (pri automatickej prevodovke) automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. Podľa zvoleného režimu je reakcia motora na zmenu polohy pedála akcelerátora viac, alebo menej bezprostredná a elektronický stabilizačný systém ESP intervenuje neskôr, alebo skôr. Nový centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom a dušou adaptívneho podvozka. Kontinuálne analyzuje informácie senzorov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy.
Bezpečnosť na prvom mieste: Najmodernejšie asistenčné systémy
Nový Opel Insignia Grand Sport disponuje modernými asistenčnými systémami a komfortnými prvkami. Nijaký iný model v segmente neposkytuje takú širokú škálu asistenčných technológií ako nová generácia vlajkovej lode Opel.
Svetlým príkladom sú inovatívne adaptívne reflektory Opel IntelliLux LED® matrix novej generácie. Majú 32 segmentov z LED – 2x toľko ako v Astra K. Sú integrované v užších hlavných reflektoroch. Zväčšený počet prvkov LED umožňuje presnejšiu adaptáciu rozloženia svetla prevažujúcim podmienkam v premávke a aj prepínanie medzi režimami je oveľa plynulejšie. Výsledkom je zlepšenie tak kvality rozdelenia svetla ako aj intenzity svetla. Na zlepšenie viditeľnosti pri jazde v zákrutách s diaľkovými svetlami konštruktéri pridali do nových reflektorov IntelliLux LED® matrix modelu Insignia Grand Sport novú funkciu. Intenzita svetla vnútorných segmentov sa zvyšuje podľa uhla natočenia volantu, aby sa zlepšilo nasvietenie zákruty. Okrem toho ďalšie bodové svetlo zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov.
K významným asistenčným systémom patria:
Head-up displej ponúka: informácia o rýchlosti, rozoznané dopravné značky, nastavenú rýchlosť tempomatu/obmedzovača rýchlosti, smerové šípky navigácie.
Kamerový systém si záberom 360° tvoria 4 kamery umiestnené vpredu, vzadu a na každej strane vozidla. Spracované obrazy sústavy kamier umožňujú vytvoriť pohľad na vozidlo v okruhu 360° z vtáčej perspektívy, ktorý výrazne uľahčuje parkovacie manévre.
Adaptive Cruise Control (ACC) pomocou radaru meria odstup od vozidla vpredu a prispôsobuje rýchlosť vozidla v rámci nastavenej hodnoty. ACC iniciuje auto núdzové brzdenie ak sa odstup náhle nebezpečne skráti.
Lane Keep Assist s Lane Departure Warning: Asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu automaticky riadením koriguje smer jazdy (a LDW upozorní vodiča keď je to potrebné), čím predchádza nehodám spôsobeným neúmyselným vybočením z jazdného pruhu.
Rear Cross Traffic Alert. Asistenčný systém pre vyparkovanie využíva radary v zadnom nárazníku s dosahom 20 metrov na monitorovanie iných vozidiel a objektov približujúcich sa v uhle 90° keď vozidlo cúva z parkovacieho miesta na cestu.
Komfort a infotainment na špičkovej úrovni
Opel je naďalej jedným z mála výrobcov, ktorý ponúka predné sedadlá s certifikátom AGR (“Aktion Gesunder Rücken” – kampaň za zdravý chrbát). Ergonomické sedadlá premium v novom modelovom rade Insignia poskytujú okrem štandardného nastavovania navyše možnosť nastavovať aj šírku bočných oporných častí sedáka a operadla, ventiláciu, masážnu funkciu, ako aj pamäť nastavenia. Aj pasažieri v zadnej časti kabíny cestujú v zime pohodlnejšie vďaka vyhrievaniu sedadiel. Vyhrievanie predného okna v chladnom počasí rýchlo zabezpečí optimálny výhľad vodiča. Významným komfortným prvkom je aj systém odomykania a štartovania bez kľúča “Keyless Open & Start”, ktorý je štandardom pri všetkých verziách vybavenia.
Zábavu a informácie na najvyššej úrovni poskytujú systémy infotainmentu IntelliLink, kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto. Kým je smartfón vodiča integrovaný do systému infotainmentu, môže sa nabíjať bez kábla. Súčasťou sériového vybavenia je aj revolučný telematický systém Opel OnStar s mnohými bezpečnostnými a asistenčnými funkciami siahajúcimi od automatického volania záchranného dispečingu pri nehode až po lokalizáciu ukradnutého vozidla.