Mali by sme dodať, že veľmi krátko, na začiatku produkcie predfaceliftového Clia piatej generácie bol automat s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) dostupný, ale vo výrobe ostal len pár mesiacov. Rovnako tiež väčší štvorvalec 1.33 mal 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, vo výrobe však bol opäť len rok.
Znížili mu krútiaci moment
Aktuálne však prichádza do ponuky opäť litrový preplňovaný trojvalec s prevodovkou CVT, naladený na 67 kW (91 koní). Výkon je identický s manuálom, avšak krútiaci moment klesol zo 160 na 142 newtonmetrov. Ako sa zmenila dynamika? Maximálna rýchlosť je voči manuálu vyššia o 1 km/h, teda 175 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je naopak horšie o 2 desatiny sekundy, 12,4 sekundy.
O niečo horšia je kombinovaná spotreba, v priemere budete podľa Renaultu jazdiť asi o pol litra viac v porovnaní s verziou so spojkou. A ceny? K dispozícii je automat pre základný Evolution a vyššie stojaci Techno, v oboch prípadoch si oproti manuálu priplatíte 1500 eur.
zdroj: Renault