Zo začiatku to vyzeralo, že nový Outlander do Európy už nedorazí. Taktovku na produktami Mitsubishi pre zákazníkov EÚ prevzal po problémoch japonskej značky Renault a zdalo sa, že všetky nové modely už budú len preznačkované francúzske autá. Nakoniec to ale dopadlo trochu inak...
Mitsubishi práve oznámilo, že má hotovú európsku verziu Outlanderu a miestne zastúpenia už potvrdili, že novinka začiatkom budúceho roka dorazí na Slovensko i na český trh.
Aj keď nás ten oneskorený či odložený príchod môže mrzieť, pretože Outlander sa dávno predáva nielen v Japonsku, ale tiež v Spojených štátoch či Číne, stále má čo ponúknuť.
V prvom rade väčšiu karosériu s dĺžkou 4719 mm, šírkou 1862 mm, výškou 1750 mm a rázvorom náprav 2704 mm. To je o niekoľko centimetrov (od 2,4 do 5,2 cm) viac v porovnaní s predchodcom a narástol tiež batožinový priestor. Zo 451 na 495 litrov a po sklopení zadných delených sedadiel (v pomere (40:20:40) získate kufor s maximálnym objemom 1422 litrov.
O pohon plug-in hybridu sa naďalej stará benzínový šestnásťventilový štvorvalec s objemom 2,4 litra, dostal však prepracovanú recirkuláciu výfukových plynov, rozšírené kanály chladiaceho okruhu a integrované zberné výfukové potrubie.
Mitsubishi výkon spaľovacej jednotky neuvádza, vieme ale, že predný elektromotor má 116 koní a 255 Nm, zatiaľ čo zadná jednotka produkuje 136 koní a 195 Nm. Systémovo potom auto produkuje 302 koní, pričom benzínový agregát má k dispozícii zväčšenú palivovú nádrž s objemom 53 litrov a elektrické jednotky berú „šťavu“ z trakčnej batérie s kapacitou zväčšenou z 13,8 na 22,7 kWh.
Tá zaručuje dojazd v čisto elektrickom režime podľa metodiky WLTP 86 kilometrov. Spadla tiež priemerná spotreba z 1,7 na 0,8 litra benzínu na 100 km, ale Mitsubishi súčasne s tým neuvádza, koľko si auto zároveň zoberie kWh na stovku, takže uvedené číslo má len minimálnu výpovednú hodnotu.
O niečo viac povie akčný rádius, ten je oficiálne 844 kilometrov, takže ak od neho odpočítame dojazd na baterku a zoberieme do úvahy veľkosť nádrže, vyjde nám, že Outlander PHEV jazdí v priemere za rovných 7 litrov na 100 km.
Z dynamiky poznáme čas zrýchlenia z miesta na stovku – automobil túto disciplínu zvládne za 7,9 sekundy. Obmedzovač vás potom pustí v elektrickom režime na maximálnych 135 km/h, naopak najvyššiu konštrukčnú rýchlosť Mitsubishi zatiaľ neuviedlo.
Z výbavy stojí za zmienku 12,3-palcový digitálny prístrojový panel doplnený tiež 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, sériovo montované tepelné čerpadlo, dva typy audiosystémov Yamaha s 8 alebo 12 reproduktormi vrátane subwoofera a zdvojených zosilňovačov, head-up displej, digitálne vnútorné spätné zrkadlo či 18 až 20-palcové hliníkové disky, za ktorými pracujú štyri ventilované kotúče s priemerom 350 mm.
Len so slovenskými cenami budete musieť zatiaľ chvíľu počkať. K dispozícii ich budeme mať až začiatkom roka 2025.
zdroj: Mitsubishi