Zo začiatku to vyzeralo, že nový Outlander do Európy už nedorazí. Taktovku na produktami Mitsubishi pre zákazníkov EÚ prevzal po problémoch japonskej značky Renault a zdalo sa, že všetky nové modely už budú len preznačkované francúzske autá. Nakoniec to ale dopadlo trochu inak...

Mitsubishi práve oznámilo, že má hotovú európsku verziu Outlanderu a miestne zastúpenia už potvrdili, že novinka začiatkom budúceho roka dorazí na Slovensko i na český trh.

Aj keď nás ten oneskorený či odložený príchod môže mrzieť, pretože Outlander sa dávno predáva nielen v Japonsku, ale tiež v Spojených štátoch či Číne, stále má čo ponúknuť.

V prvom rade väčšiu karosériu s dĺžkou 4719 mm, šírkou 1862 mm, výškou 1750 mm a rázvorom náprav 2704 mm. To je o niekoľko centimetrov (od 2,4 do 5,2 cm) viac v porovnaní s predchodcom a narástol tiež batožinový priestor. Zo 451 na 495 litrov a po sklopení zadných delených sedadiel (v pomere (40:20:40) získate kufor s maximálnym objemom 1422 litrov.

O pohon plug-in hybridu sa naďalej stará benzínový šestnásťventilový štvorvalec s objemom 2,4 litra, dostal však prepracovanú recirkuláciu výfukových plynov, rozšírené kanály chladiaceho okruhu a integrované zberné výfukové potrubie.

Mitsubishi výkon spaľovacej jednotky neuvádza, vieme ale, že predný elektromotor má 116 koní a 255 Nm, zatiaľ čo zadná jednotka produkuje 136 koní a 195 Nm. Systémovo potom auto produkuje 302 koní, pričom benzínový agregát má k dispozícii zväčšenú palivovú nádrž s objemom 53 litrov a elektrické jednotky berú „šťavu“ z trakčnej batérie s kapacitou zväčšenou z 13,8 na 22,7 kWh.

Tá zaručuje dojazd v čisto elektrickom režime podľa metodiky WLTP 86 kilometrov. Spadla tiež priemerná spotreba z 1,7 na 0,8 litra benzínu na 100 km, ale Mitsubishi súčasne s tým neuvádza, koľko si auto zároveň zoberie kWh na stovku, takže uvedené číslo má len minimálnu výpovednú hodnotu.

O niečo viac povie akčný rádius, ten je oficiálne 844 kilometrov, takže ak od neho odpočítame dojazd na baterku a zoberieme do úvahy veľkosť nádrže, vyjde nám, že Outlander PHEV jazdí v priemere za rovných 7 litrov na 100 km.

Z dynamiky poznáme čas zrýchlenia z miesta na stovku – automobil túto disciplínu zvládne za 7,9 sekundy. Obmedzovač vás potom pustí v elektrickom režime na maximálnych 135 km/h, naopak najvyššiu konštrukčnú rýchlosť Mitsubishi zatiaľ neuviedlo.

Z výbavy stojí za zmienku 12,3-palcový digitálny prístrojový panel doplnený tiež 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, sériovo montované tepelné čerpadlo, dva typy audiosystémov Yamaha s 8 alebo 12 reproduktormi vrátane subwoofera a zdvojených zosilňovačov, head-up displej, digitálne vnútorné spätné zrkadlo či 18 až 20-palcové hliníkové disky, za ktorými pracujú štyri ventilované kotúče s priemerom 350 mm.

Len so slovenskými cenami budete musieť zatiaľ chvíľu počkať. K dispozícii ich budeme mať až začiatkom roka 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Mitsubishi