Dizajn Nissanu Micra 5. generácie vychádza z konceptu Sway, ktorý predstavili v Ženeve v roku 2015.
Nissan sľubuje bohaté farebné kombinácie exteriéru, ktoré zatraktívnia dizajn novinky ešte viac.
Asi najsilnejšou stránkou novinky je dizajn. Technicky základ má spoločný s očakávaným nástupcom súčasného Renaultu Clio. Oba budú vyrábať na jednej montážnej linke. Trend nárastu rozmerov sa nevyhol ani Micre 5. generácie. Na dĺžku meria bez 5 mm 4 metre. Medzigeneračný nárast teda predstavuje až 17 centimetrov. Šírka je 1742 mm, čo ju stavia do pozície najširšieho auta v triede. Rázvor činí 2525 mm a oproti predchodcovi je nižšia. Všetky tieto proporcie sľubujú dostatok priestoru a dobrú vnútornú variabilitu interiéru vzhľadom na kategóriu auta. Na to, aby bolo auto obľúbené, podľa Nissanu stačia tri veci: expresívny a dynamický dizajn; ergonomický a technologicky vyspelý interiér a dobré ovládanie. Vzhľadom na prvé oficiálne fotky sa im prvé 2 body podarilo naplniť. Ako to ale bude v prípade tretieho bodu si zatiaľ nedovolím tvrdiť. Zaráža však, že kedy na to, čo tak vehementne tvrdia teraz prišli, keď týmto atribútom vyhovuje len máloktoré súčasné, či predošlé auto súčasnej ponuky...
Interiér navrhli v technickom centre Nisssanu v britskom Cranfielde. Nissan sa snažil vyrobiť interiér tak, aby polahodil oku a zároveň bol príjemný na dotyk. Rovnako sa snažili nepodceniť ani odolnosť voči bežnému používaniu. Ale to ukáže až čas. Pri výbere materiálov sa inšpirovali ostatnou generáciu Nissanu Qashqai, kde výrazne cítiť medzigeneračný skok. A hlavne s dostatkom rozmerných odkladacích miest. Volant sa v novinke dá nastaviť i pozdĺžne i výškovo. Za základ multimediálneho systému považujem 7" displej, ktorý dokáže dostatočne ozvučiť kvalitný audio systém od BOSE. Za príplatok budú repráky umiestnené i v predných hlavových opierkach. Táto vymoženosť bežná nebýva. Celkom ma zaujíma cena vrcholnej verzie...
Päť skupín úrovne výbavy
Úrovne výbavy budú odstupňovaná do 5. skupín. Od týchto stupňov nebude závisieť len vnútorné vybavenie komfortných prvkov, ale priamo úmerne budú ovplyvnené aj prvky bezpečnosti. Každopádne potenciálny zákazník sa môže tešiť i na prvky, akými sú systém upozorňujúci vodiča pri nechcenom vybočení z jazdného pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla, varovný a aktívny brzdový asistent v meste s rozoznávaním chodcov a širokorozhľadný kamerový systém spolu s rozoznávaním dopravných značiek. Uvidíme, ako sa ukáže ich použiteľnosť v bežnej premávke.
Pod kapotou Micry sa objaví diesel s objemom 1.5 litra so štyrmi valcami a výkonom 90 konských síl z produkcie Renault. Zážihové agregáty budú aj prepĺňané, aj atmosférické. Benzínová preplňovaná 0,9-ka s tromi valcami bude v dvoch variantoch, s 90 a 120 koňmi. Atmosférický benzínový motor s objemom 1,0 l bude mať 70 k. Všetky motory budú štandardne spojené s manuálnou prevodovkou, ku ktorej pribudne aj automatická bezstupňová CVT ako možnosť.
To, že novinka zdieľa platformu s francúzskym súrodencom, neznamená, že budú naladené obe autá rovnako. Nastavenie podvozku sa údajne bude líšiť aj medzi jednotlivými motorizáciami, ale v akej miere známe zatiaľ nie je. Štandardne je Nissan Micra obutý na 16" diskoch. Väčšie 17-ky sú v ponuke len vo vyšších výbavách a za príplatok. Kolesá tiež môžu do určitej miery ovplyvniť jazdné vlastnosti. Výroba Nissanu Micra 5 začne v decembri 2016, na európskom trhu by sa mala objaviť koncom marca 2017. Na našom trhu importér informuje o začatí predaja v apríli 2017.