Týka sa kľúčových úsekov
123 zo 139 prítomných poslancov Národnej rady SR rozhodlo o osude dôležitého zákona týkajúceho sa projektovania a výstavby diaľnic na Slovensku. Vyjadrili mu konkrétne podporu a prelomili tak aj pôvodné veto prezidentky Čaputovej, ktorá zákon pôvodne vrátila do parlamentu. Legislatíva začne platiť od júna tohto roka, píše Denník N.
Nový zákon sa týka významných cestných stavieb, ako sú napríklad úsek D1 Turany - Hubová (na ceste medzi Bratislavou a Košicami), D3 Žilina - hranica s Poľskom či rýchlostná cesta R4. Po novom sa pri nich bude hodnota za peniaze posudzovať až v neskoršej fáze prípravy na výstavbu.
Odborná diskusia bez jasného víťaza
Útvar hodnoty za peniaze so zmenou nesúhlasí a snažil sa argumentovať tým, že jeho činnosť vraj výstavbu diaľnic nezdržuje. Získal si pritom aj podporu značnej časti odbornej obce.
Ministerstvo naopak argumentuje tým, že chce takto skrátiť čas strávený prípravou výstavby diaľnic.
Rezortu dopravy očividne dochádza trpezlivosť. Minister dopravy Doležal to nedávno povedal narovinu: Výstavba slovenských diaľnic je téma, kvôli ktorej je niekedy v zahraničí na odborných fórach vraj až na smiech. Okolité krajiny nás značne predbiehajú v otváraní nových úsekov rýchlych ciest.
Zdroj: Denník N