JanoNR
27.05.23 12:47
J
@LomidrevoLesníctvu nerozumiem. Som z oblastí Slovenska kde sú listnaté lesy a na kopcoch vidím, že vyťažených miest je viac ako kedysi. Trochu rozumiem doprave a tam určite vidím, že kamiónov prevážajúcich drevo a štiepku výrazne pribudlo, v obrovských množstvách. Zase opakujem, nevozia len drevo a štiepku z ihličnanov napadnutých lykožrútom.
Keď som sa od kolegov v doprave dozvedel, že sa slovenské-české drevo vyváža do Číny nechcel som tomu veriť. Tak som od nich zisťoval, čo nakladajú, kam vozia, koľko toho je, či je to lykožrútové drevo, atď... ? Nakladali listnaté drevo, žiadny lykožrút. Či vývoz dreva do Číny pokračuje neviem, šoféri ktorých poznám a ktorý tú robotu robili, tento rok robia iné práce. Ale za minulé dva roky sa do Číny zo strednej Európy vyviezlo ohromné množstvo dreva.
Zelená EÚ nedrancuje len naše lesy, obrovské množstvo dreva brala z Ruska. Kto z vás si pamätá ako nedávno, krátko pred začatím vojny EÚ komisia protestovala proti Rusku, keď Rusi povedali, že do EÚ viac drevo vyvážať nebudú. EÚ vyslala do Ruska protest, že to Rus nemôže urobiť. Bolo to smiešne, lebo v čase pribúdajúcich protiruských sankcii EÚ protestuje, že Rus zavádza proti EÚ sankcie.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_410?utm_source=dlvr.it&ut...
https://ec-europa-eu.translate.goog/commission/presscorner/detail/en/IP_22_410?utm_so...
Veľa jazdím vo Švédsku, aj tam pribúda kamiónov voziacich drevo. Vo Švédsku lykožrúta a ním napadnuté lesy nevidím, ale narastajúci počet nákladných áut prevážajúcich drevo a štiepku je neprehliadnutelný. Môže za to podpora biomasy. Nezisťoval som to, ale myslím si že aj vo Švédsku sú veľké štiepkové "zelené" elektrárne.
O dánskych bioplynových elektrárnach som tu písal veľa krát, ako sa rozmohli, aké sú veľké a z akých vzdialeností (cca 1000 km) do nich naftovým kamiónom vozím "zelené biomasové" palivo.
EÚ sa správa nenásytne. Západné krajiny drancujú nás, naše slovenské (východoeurópske) drevo, našu biomasu spracovávajú vo svoj zelený prospech. Ale celkovo EÚ drancuje celý svet.
Odkedy si trochu veci pamätám, to je ešte z dôb socializmu, odvtedy Európu "trápi" odlesňovanie pralesov na opačnom konci sveta. Odvtedy sa vždy proti tomu "bojuje". A výsledok je, že nenásytná EÚ v rámci svojej zelenej ekológie a bez-CO2 politiky spracováva a využíva čoraz viac biomasy vyprodukovanej na opačnom konci zemegule, likviduje, drancuje lesy po celom svete
S vývozom dreva do Ćíny je to ešte zaujímavejšie než sa zdá. S Číny sa do EÚ dováža obrovské množstvo tovaru. Tovaru z vysokou pridanou hodnotou, tak sa tomu ekonomicky hovorí. Ale čo sa do Číny vyváža z EÚ? Čo vozia naspäť lode, čo majú naložené v tých státisícoch námorných kontajnerov? Donedávna sa vyvážal plastový odpad, ale ten už Čína nechce. Vozí sa drevo a od šoférov viem, že sa vo veľkom vozí do Činy kovový šrot. Námorný kontajner sa naplní kovovým šrotom, odvezie do Číny, alebo inej ázijskej krajiny, tam sa šrot spracuje a k nám prídu z Ćíny hotové výrobky. Dnes už dokonca aj elektromobily.
EÚ sa v krátkej dobe, pod vedením zelených politikov, stala z priemyselnej veľmoci rozvojovou krajinou, lebo tak sa správame. Z EÚ sa vyvážajú suroviny a do EÚ sa dovážajú hotové výrobky.
A toto má byť pre zemeguľu ekologické?
Odpovedať