DriverSkoda312
11.10.24 20:18
-
@Realita____Realita teraz ti vypalim rybník, čítaj, lebo moje krátke snívanie o elektromobiloch je na konci na najbližších pár rokov
Tu je prepracované zhrnutie s TwinSCR, NOx absorbérom, CO2 nádržou a palivovým mixom (33 % HVO, 33 % syntetická nafta, 33 % fosílna nafta):
---
1. Zachytávanie CO2 a nádrž na CO2:
Zachytávanie CO2 počas jazdy priamo z výfukového systému dieselového motora.
CO2 by bolo skladované v špeciálnej nádrži vo vozidle, ktorá by mala dostatočnú kapacitu na ukladanie CO2 na dlhšie jazdy. Napríklad pre 1000 km jazdy by sa muselo uložiť približne 56 až 118 kg CO2 v závislosti od palivového mixu.
Pri tankovaní na čerpacej stanici by vozidlo odovzdalo zachytený CO2 do špeciálneho zásobníka, kde by sa mohol ďalej spracovať, napríklad na výrobu syntetickej nafty alebo iné priemyselné využitie.
Výsledok: Nulové lokálne emisie CO2, pretože všetok CO2 by bol zachytený a bezpečne uložený.
---
2. TwinSCR a NOx absorbér:
NOx absorbér by fungoval pri studených štartoch a pri nízkych teplotách, kedy SCR katalyzátor ešte nefunguje efektívne. Tento absorbér by dočasne zachytával oxidy dusíka (NOx).
TwinSCR (dvojstupňová selektívna katalytická redukcia) by zaisťovala účinné odstránenie NOx. Prvý katalyzátor by fungoval pri nižších teplotách, druhý pri vyšších teplotách, čo zaručuje vysokú účinnosť pri rôznych režimoch prevádzky.
AdBlue by sa používalo na premenu NOx na dusík (N₂) a vodu (H₂O), čím by sa eliminovali škodlivé emisie.
Výsledok: Nulové lokálne emisie NOx, vďaka kombinácii absorbéra NOx a systému TwinSCR.
---
3. Typy palív (Mix 33 % HVO, 33 % syntetická nafta, 33 % fosílna nafta):
HVO (hydrogenované rastlinné oleje): Ekologické biopalivo, ktoré môže znížiť emisie CO2 až o 90 %. Je vyrobené z odpadových rastlinných olejov a ďalších udržateľných zdrojov.
Syntetická nafta: Vyrobená z CO2 a obnoviteľnej energie, je uhlíkovo neutrálna. Zachytený CO2 z výfukového systému by mohol byť použitý na jej výrobu, čím by vznikol uzavretý cyklus uhlíka.
Fosílna nafta: Zostáva ako súčasť mixu pre okamžité potreby, kým sa syntetická nafta a HVO nerozšíria.
Výsledok: Mix HVO, syntetickej nafty a fosílnej nafty (33 % každého) znižuje celkové emisie CO2. Pri správnej kombinácii sa vozidlo stáva uhlíkovo neutrálnym.
---
4. Výsledný efekt: Nulové lokálne emisie:
CO2: Systém na zachytávanie CO2 a jeho uskladnenie v nádrži by zabezpečil nulové lokálne emisie CO2 počas jazdy. Zachytený CO2 by sa následne spracoval na čerpacej stanici na výrobu syntetickej nafty.
NOx: TwinSCR spolu s NOx absorbérom by eliminovali všetky emisie NOx, a to aj počas studených štartov alebo pri nízkych rýchlostiach.
Typy palív: Mix HVO, syntetickej nafty a fosílnej nafty by znížil celkové emisie CO2 a zlepšil ekologický profil vozidla.
---
Záver:
Tento emisný systém spája TwinSCR a NOx absorbér s pokročilou technológiou na zachytávanie CO2 a jeho uskladňovanie v nádrži. Použitím mixu HVO, syntetickej nafty a fosílnej nafty by vozidlo dosiahlo nulové lokálne emisie CO2 a NOx, čím by sa mohlo stať porovnateľné s elektromobilom, pokiaľ ide o čistotu prevádzky v mestských aj diaľničných podmienkach.
Keby automobilky nemuseli nasilu špekulovať s elektromobilmi, ostali by zdroje aj na tieto veci, ktoré by tiež boli LOKÁLNE BEZEMISNÉ!
Odpovedať